  • 1. Data: 2005-12-22 10:50:00
    Temat: ujemna faktura
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    jestem na KPiR oraz VAT
    mam taki problem z zaksięgowanie faktury..

    dostałem bonifikate w wysokosci powiedzmy 100zł
    ale jest to faktura z kwotą -100zł a nie faktura korygująca..
    po prostu, dostawca nie dotrzymał warunkó umowy..
    na fakturze widnieje po prostu:
    bonifikata -100zł

    jak to zaksięgować?

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2005-12-27 17:03:43
    Temat: Re: ujemna faktura
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    icek <i...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ale jest to faktura z kwotą -100zł a nie faktura korygująca..
    > po prostu, dostawca nie dotrzymał warunkó umowy..

    Normalnie, jako wydatki. Wpisz "-100" (tj. ujemny wydatek -- w końcu
    to to właśnie jest), wszystko powinno się ładnie porozliczać.

    A przynajmniej tak mi poradził znajomy księgowy, jak kiedyś dostałem
    zwykłą fakturę korygującą z ujemną kwotą. Na logikę brzmi dobrze.
    I mam takiego ujemnego rodzynka w 14 kolumnie KPiR pt. "wydatki". :)

    p.

  • 3. Data: 2005-12-28 08:09:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    icek wrote:

> [...]
    > ale jest to faktura z kwotą -100zł a nie faktura korygująca..
    > po prostu, dostawca nie dotrzymał warunkó umowy..

    To nie jest poprawna faktura. Więc nie widzę metody aby była podstawą
    jakiegokolwiek księgowania.

  • 4. Data: 2005-12-28 16:49:23
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> wrote:
    > To nie jest poprawna faktura.

    A dlaczego?

    p.

  • 5. Data: 2005-12-29 05:37:06
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia 28 Dec 2005 16:49:23 GMT, Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    > A dlaczego?

    bo MZ powinna być faktura korygująca.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-12-29 22:51:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Dec 2005, Mieczysław wrote:

    > bo MZ powinna być faktura korygująca.

    Załóżmy że nie słyszeliśmy słów "dostawca się pomylił".
    Ktoś chce dać bonifikatę/bonus/nagrodę przyjmującą formę
    zwrotu - ale w związku ze sprzedażą z całego roku.
    Jak się zapatrujesz na "papier" który powinien być wystawiony ?
    Rozumiem że jedną z metodą jest wystawienie f-ry przez
    odbiorcę zwrotu. Ale to płacący ma inicjatywę...
    Hm... (zdaje się że artykuły były, tylko mi wyparowały
    - celem przypomnienia lokalizacji podstaw prawnych piszę :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)