  • 1. Data: 2003-04-04 11:08:52
    Temat: lokal na współasność a ulga remontowa
    Od: "merauder" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Kupiłem z dziewczyną mieszkanie na współwłasność w bloku. Nie jesteśmy
    jeszcze małżeństwem.
    Teraz przymierzamy się do remontu mieszkania.

    Mam pytanie czy rachunki (a właściwie to tylko chyba faktury VAT) brać
    wspólnie a
    potem rozliczamy się po 50% ?
    Czy każde z nas osobno np. ja na wannę a dziewczyna na umywalkę i odliczamy
    osobno
    ulgę ?

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2003-04-04 11:40:09
    Temat: Re: lokal na współasność a ulga remontowa
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "merauder" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Teraz przymierzamy się do remontu mieszkania.
    >
    > Mam pytanie czy rachunki (a właściwie to tylko chyba faktury VAT) brać

    Jak wyglądają takie wspólne faktury, na dwie różne osoby, nie będące
    małżeństwem?

    To chyba raczej tylko to wchodzi w grę.

  • 3. Data: 2003-04-04 12:07:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, KK wrote:
    [...]
    >+ Jak wyglądają takie wspólne faktury, na dwie różne osoby, nie będące
    >+ małżeństwem?

    IMHO - "normalnie".
    Zamiast "nabywca" - "nabywcy" i dalej każda pozycja dot. nabywcy
    zwielokrotniona.
    Oczywiście można napotkać na opór materii pt. "sprzedawca" (przećwiczone
    - okna na współwłasność *domu*, w końcu machnąłem ręką i ustaliliśmy
    że każdy ze współwłaścicieli kupi inny 'kawałek' - nie po pół okna,
    ale jedni okna a inni co innego :)) oraz "mój program nie umie"
    (też "sprzedawca", tylko argument nie prawny a materialny :)).

    pzdr, Gotfryd
    (DG bez problemów z programem i mała wspólnota z problemami z zakupem :))

  • 4. Data: 2003-04-04 12:10:41
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > ale jedni okna a inni co innego :)) oraz "mój program nie umie"
    > (też "sprzedawca", tylko argument nie prawny a materialny :)).

    Tylu osobom pisałem programy do wystawiania faktur i ani jeden nie zająknął
    się, że nabywców może być kilku. Pewnie ktoś, kto u nich będzie kupował, też
    usłyszy, że tak nie można bo program nie pozwala.
    Fajnie.

  • 5. Data: 2003-04-04 12:21:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, merauder wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wspólnie a potem rozliczamy się po 50% ?
    >+ Czy każde z nas osobno np. ja na wannę a dziewczyna na umywalkę i odliczamy

    IMHO jak by nie zrobić tak będzie dobrze. Ma być udokumentowany
    wydatek remontowy. Przy f-rze wspólnej trzeba by jeszcze pewnie
    na oryginale nanieść sposób podziału żeby US się nie czepiał !
    Przed chwilą pisałem że z sąsiadami ("mała wspólnota bez NIPu")
    chwilowo kupujemy "ty okno, ja okno a on coś innego" :)

    pzdr, Gotfryd