  • 1. Data: 2009-06-25 17:59:08
    Temat: lokata "antybelkowa" w open finance - czy na pewno dobrze?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Witam.
    Pod adresem https://lokaty.open.pl/form1/67/ ołpen fajens reklamuje,
    możliwość założenia lokaty od której nie płaci się belkowego. Tłumaczy
    to w ten sposób, że odsetki są kapitalizowane codziennie i, ponieważ
    zawsze są <2,50 to (zgodnie z regułami zaokrągleń), to nie będzie od
    tego belka pobierana.
    Moja wątpliwość jest taka, że poza owym luźnym stwierdzeniem o
    codziennej kapitalizacji, nigdzie nie pada stwierdzenie, że to jest
    lokata "codzienna" i obawiam się, że jednak fiskus moze się o te odsetki
    zgłosić.

    Takich wątpliwośći nie mam w przypadku
    np. http://www.depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html (lokata
    jednodniowa) czy rachunku oszczędnościowego Eurobanku - tam faktczynie
    odsetki są dopisane do rachunku.
    Czy mam rację, czy też lokata ołpena jest faktczynie bezbelkowa?
    KJ

    --
    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 2. Data: 2009-06-25 18:31:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Kamil Jońca wrote:

> [...]
    > odsetki są dopisane do rachunku.
    > Czy mam rację, czy też lokata ołpena jest faktczynie bezbelkowa?

    Ale to jest raczej ich problem a nie Twój (bank jest płatnikiem belkowego).

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-06-25 18:35:26
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> writes:

    > Ale to jest raczej ich problem a nie Twój (bank jest płatnikiem belkowego).

    Oj chyba niekoniecznie(nie mój problem). Powiedzmy, że taką lokatę założę i po 3
    miesiącach bank powie, że jednak US nie podzielił jego interpretacji. To
    myślisz, że nie potrąci z odsetek?

    KJ

    --
    3rd Law of Computing:
    Anything that can go wr

  • 4. Data: 2009-06-25 18:42:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Kamil Jońca wrote:

> [...]
    > miesiącach bank powie, że jednak US nie podzielił jego interpretacji. To

    Myślę, że nie. Przegraliby w każdym sądzie.

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-06-26 08:05:20
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > możliwość założenia lokaty od której nie płaci się belkowego. Tłumaczy
    > to w ten sposób, że odsetki są kapitalizowane codziennie i, ponieważ

    A są kapitalizowane codziennie?

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 6. Data: 2009-06-26 08:25:01
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "\n" <n...@m...xy> writes:

    > A są kapitalizowane codziennie?

    Nie wiem, piszą że będą :)
    Ale w razie wycofania przed upływem okresu umownego ich się nie
    dostanie.

    KJ

    --
    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

  • 7. Data: 2009-06-26 08:41:22
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    Kamil Jońca pisze:

    > Nie wiem, piszą że będą :)
    > Ale w razie wycofania przed upływem okresu umownego ich się nie
    > dostanie.

    Jeśli miały by być kapitalizowane to raczej powinno być "w razie
    wycofania...zostaną zabrane"

  • 8. Data: 2009-06-26 12:28:42
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pod adresem https://lokaty.open.pl/form1/67/ ołpen fajens reklamuje,
    > Czy mam rację, czy też lokata ołpena jest faktczynie bezbelkowa?

    Zapewne jest bezbelkowa
    Niemniej pytanie po co komu taki gniot?
    Normalny eurobank, czy getinbank ma coś co może jest niżej oprocentowane,
    ale codziennie w razie potrzeby można pobrać forsę bez utraty odsetek.
    Dla tak niewielkich sum rozmawiamy o groszach różnicy

  • 9. Data: 2009-06-26 12:35:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "u" <...@w...yz> writes:

> [...]
    > utraty odsetek.
    > Dla tak niewielkich sum rozmawiamy o groszach różnicy

    Ale mi chodzi o "wykładnię", a nie o pieniądze. :)
    KJ

    --
    Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie
    jest podlaczany do wyrzutni rakiet?

  • 10. Data: 2009-06-26 14:46:41

    Kamil Jońca pisze:

    > Ale mi chodzi o "wykładnię", a nie o pieniądze. :)
    > KJ

    Tam nic tam nie ma o "kapitalizowaniu" a tylko o "naliczaniu". Dopóki
    odsetek nie ma na koncie dopóty nie ma mowy o podatku. Moja wykładnia mi
    mówi, że ta cała lokata to brednia.