  • 1. Data: 2005-11-29 07:46:06
    Temat: mała sprzedaż na allegro
    Od: "kropElka" <k...@p...onet.pl>

    Witam i proszę o pomoc.Przeczytałam poradniki na Allegro i tak się
    zastanawiam czy istnieje jakieś rozsądne wyjście.Otóż chciałam zacząć
    sprzedawać obrazy na Allegro. Było by to 2-4 obrazy miesięcznie po 100 zł.
    No i tu jest problem. Raczej nie widzę klientów którzy chcieli by podpisywać
    umowę o dzieło. Założenie działalności i kupno kasy fiskalnej dla paragonów
    też odpada bo dochód to pewnie 200-300zł. Mój mąż ma firmę budowlaną na
    osobę, ale wystawia faktury, nie ma kasyfiskalnej-a nie każdy chce fakturę.
    Mamy rozdzielność majątkową może mogłabym jemu sprzedawać te obrazy?a on by
    je odsprzedawał. A może są jakieś specjalne przepisy bo w końcu obraz to
    dzieło;). chciałabym nie mieć kłopotówz US.
    KropElka

  • 2. Data: 2005-11-29 11:59:35
    Temat: Re: mała sprzedaż na allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Nov 2005, kropElka wrote:

    > A może są jakieś specjalne przepisy bo w końcu obraz to
    > dzieło;).

    ...przyjrzyj się tej sugestii (własnej) :)
    Dla podatku "dzieło" niekoniecznie jest "dziełem", liczy
    się klasyfikacja podatkowa :) (klasyka: przychody z umowy
    osobistej o napisanie programu komputerowego, liczone
    jako "przychod z praw majątkowych").
    Natomiast obawiam się iż dojście do wniosku iż to "dochód
    z działalności osobistej" wg art. 10 oraz "działalność
    artystyczna" w rozumieniu art. 13 powoduje pewne komplikacje...
    Bo również "łapie się" pod ZUS, AFAIK....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-11-29 15:08:02
    Od: "kropElka" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > artystyczna" w rozumieniu art. 13 powoduje pewne komplikacje...
    > Bo również "łapie się" pod ZUS, AFAIK....

    wszystko się zgzdza, ale jakoś nie wierzę że każdy w obraz w galerii ma
    autora posiadającego dzaiłalność gospodarczą.Myślę,ze sa jakieś obejścia ale
    nie wiem jakie...

  • 4. Data: 2005-11-29 22:25:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > wszystko się zgzdza, ale jakoś nie wierzę że każdy w obraz w galerii ma
    > autora posiadającego dzaiłalność gospodarczą.

    Zaraz... skąd taka sugestia ???
    Myślałem że wyraźnie napisałem iż działalność artystyczna (IMO & AFAIK)
    *nie jest* działalnością gospodarczą ?? Również w rozumieniu ustawy
    o podatku dochodowym.
    Hm...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-11-29 23:26:16
    Od: Suracz <...@...x>

    kropElka napisał(a):
    > zastanawiam czy istnieje jakieś rozsądne wyjście.Otóż chciałam zacząć
    > sprzedawać obrazy na Allegro. Było by to 2-4 obrazy miesięcznie po 100 zł.

    Interesowałem się się zagadnieniem sprzedaży na Allegro. Sprzedaż 2-4
    obrazów miesięcznie to systematyczne działanie, a to już wg opini ze
    strony http://www.ehandel.pit.pl/ jest jedna z przesłanek prowadzenia DG.

    Suracz

  • 6. Data: 2005-11-30 10:36:12
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

    Użytkownik "kropElka" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > je odsprzedawał. A może są jakieś specjalne przepisy bo w końcu obraz to
    > dzieło;). chciałabym nie mieć kłopotówz US.

    Sugeruję wyprzedaż własnej kolekcji posiadanej dłużej niż 6 miesięcy.

    EWa