  • 1. Data: 2003-09-17 06:28:23
    Temat: metoda kasowa i memoriałowa
    Od: "Radek" <g...@g...pl>

    Witam,

    czy mogę sobie dowolnie ustanowić metodę (memoriałową lub kasową) w KPiR i
    VAT?
    Czy coś trzeba wypełniać albo zgłaszać w US?

    Radek

  • 2. Data: 2003-09-17 11:01:02
    Temat: Re: metoda kasowa i memoriałowa
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Radek" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > czy mogę sobie dowolnie ustanowić metodę (memoriałową lub kasową) w KPiR

    Tego nie potrzeba nigdzie zgłaszać napewno tylko stosować konsekwentnie .
    > VAT?

    Co do metody rozliczenia Vat to mam niejasność bo nie wiem czy chcesz być MP
    to chyba trzeba do Skarbówki określić ale nie wiem tego napewno.Cóż nie
    lubie takich faktur i pomijam wiedze w tym temacie .

    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-17 11:02:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Radek wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ czy mogę sobie dowolnie ustanowić metodę (memoriałową lub kasową)
    >+ w KPiR

    Tak. Nie trzeba zgłaszać.
    "jednolicie w każdym roku podatkowym", co powodowało
    tu dyskusje jak to jest ze zmianą z jednego trybu na
    drugi :] (na pewno trzeba cały rok jednakowo).
    Jesteś świadom że dotyczy to *tylko* kosztów ?

    >+ i VAT?

    Trzeba zgłosić. Przychodów dotyczy "przez max. 90 dni" :)
    Ograniczenia są w ustawie o VAT...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-09-17 14:18:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Wiola Pikorska wrote:
    [...]
    >+ Co do metody rozliczenia Vat [...] MP [...]
    >+ Cóż nie lubie takich faktur i pomijam wiedze w tym temacie .

    ...co powinno być dostatecznym ostrzeżeniem dla chętnych ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-17 17:14:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > ...co powinno być dostatecznym ostrzeżeniem dla chętnych ;) !

    Ktoś się też skarżył, że jego kontrahenci
    płacą mu teraz jeszcze później, bo
    przecież tego MP-VATu się tak od razu nie odprowadza :-))

  • 6. Data: 2003-09-17 21:12:12
    Od: "Radek" <g...@g...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > Jesteś świadom że dotyczy to *tylko* kosztów ?

    > Trzeba zgłosić. Przychodów dotyczy "przez max. 90 dni" :)

    dzięki bardzo wszystkim za info

    Radek