  • 1. Data: 2012-03-09 15:57:35
    Temat: Czy adres na fakturze może być inny od adres z przelewu bankowego?
    Od: Piotr Fiolek <t...@g...com>

    Firma z którą współpracuje podaje mi adres do wpisanie na fakturę,
    który jest inny niż adres z którego pochodzi przelew bankowy (bo ta
    firma ma różne "placówki" i stąd to chyba wynika). Jednak jak
    wątpliwości (pewnie nieuzasadnione) - czy można na fakturze podać
    adres innych niż adres z przelewu bankowe?

  • 2. Data: 2012-03-10 23:02:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Mar 2012, Piotr Fiolek wrote:

> [...]
    > wątpliwości (pewnie nieuzasadnione) - czy można na fakturze podać
    > adres innych niż adres z przelewu bankowe?

    Po kolei.

    Co musi być na dokumencie, aby to była faktura?
    - dane okreslone w rozporzadzeniu.
    Tak czy nie?

    Co jeszcze może być na fakturze?
    - cokolwiek, przepis nie okresla; ewentualny zakaz może wynikać
    wyłacznie z innych przepisów, nie dotyczacych faktur.
    Tak czy nie?

    - czy adres zwiazany z kontem bankowym stanowi częsc faktury?

    - czy adres zwiazany z kontem bankowym *wystawcy* stanowi
    problem dla *odbiorcy* faktury?

    I pytanie końcowe:
    - no to co cie to ohchodzi?
    ;)

    FYI: jesli ta firma, to jest nazwa opisowa innej firmy z innym
    "dodatkiem", tj. firma nosi nazwę XXX S.K., zas konto
    należy do XXX spzoo, to oczywiscie mamy inne problemy
    do rozważenia ;), ale zakładam że nie o to chodzi.

    Pytaniem o które może również chodzić, jest pytanie który
    sposród paru adresów jest PRAWIDŁOWY, bo to RÓWNIEŻ
    jest inna sprawa. Na fakturze powinien być podany
    "adres podatnika", "adres prowadzenia DG" jest sprawa
    opcjonalna, z zastrzeżeniem ostatnich zmian dla przypadku
    DG osoby fizycznej dla której miejsce zamieszkania nie
    jest miejscem prowadzenia DG.

    pzdr, Gotfryd