eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkinajem mieszkania na siedzib › najem mieszkania na siedzib
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Greg" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: najem mieszkania na siedzib
    Date: Thu, 5 May 2005 02:28:46 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <d5bpkl$4gh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: dkc86.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1115253205 4625 83.24.6.86 (5 May 2005 00:33:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 May 2005 00:33:25 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:140078
    [ ukryj nagłówki ]

    Zarejestrowałem DG w mieście, w którym jestem zameldowany. Na stałe
    przebywam jednak w innym mieście i wynajmuję tam mieszkanie.
    Chciałbym część kosztów najmu wrzucić w koszty. Dodam, że to drugie miejsce
    również zgłosiłem jako miejsce prowadzenia działalności.

    Która z poniższych opcji wydaje Wam się lepsza (albo po prostu możliwa):

    1) Zawieram umowę najmu jako osoba fizyczna i przeznaczam część mieszkania
    (oraz odpowiednią część opłat) na prowadzenie działalności (DW). Sytuacja
    taka wydaje mi się analogiczna do tej, w której sam jestem właścicielem
    mieszkania i przeznaczam jego część do celów prowadzenia DG.

    2) Umowę najmu zawiera firma i w jakiś sposób udostępnia część mieszkania mi
    jako osobie fizycznej. Tylko w jaki sposób?

    3) Zawieram dwie oddzielne umowy najmu (na różne części mieszkania). Jedna
    na osobę fizyczną, druga na firmę. Nie muszę niczego udostępniać w żadną
    stronę, a US widzi, że dla celów prywatnych mam oddzielną umowę i nie
    wrzucam tego w koszty.

    I pytanie: Niezależnie od tego, który wariant jest możliwy i słuszny, jak
    mam udokumentować koszty poniesione w związku z najmem? Czy wymagany jest
    rachunek wystawiany przez właściciela, czy wystarczy że mam: po pierwsze -
    umowę, po drugie - comiesięczne dowody wpłat?

    Z góry Wielkie Dzięki za opinie.
    Greg.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1