  • 11. Data: 2011-09-06 06:41:57
    Temat: Re: największe netto - z jaką umową ?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.09.2011 08:38), Mane wrote:

    > Fakt, moj blad, ale chyba tylko brutto pracownika (a nie pracodawcy).
    > Dochodzi jeszcze brak kosztow obslugi pracownika przez ksiegowa/kadrowa.
    > Zawsze mozna wyciagnac "troche" wiecej niz to wynika z takich prostych
    > "obliczen", czyli brutto pracodawcy z umowy = netto na fakturze.

    Teoretycznie tak, w praktyce pracodawcy są cwani i chcą robić zamianę
    "brutto z umowy" na netto na fakturze.

    p. m.

  • 12. Data: 2011-09-06 07:23:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-09-06, Mane <m...@g...pl> wrote:

    > Fakt, moj blad, ale chyba tylko brutto pracownika (a nie pracodawcy).

    Nie. Nie tylko brutto pracownika. Składki ZUS zapłacone "ponad" brutto
    pracownika również wlicza się w koszty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2011-09-06 07:55:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, Mane wrote:

    > Fakt, moj blad, ale chyba tylko brutto pracownika (a nie pracodawcy).

    A niby która część "brutta pracodawcy" ma nie stanowić kosztu?
    Składka ZUS?
    Wynagrodzenie na urlopie i chorobowe?

    Podwójnie opodatkowane (nie stanowiące KUP) są chyba tylko część
    składki zdrowotnej i niektóre przypadki ZUS od nagród.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-09-06 08:38:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-09-06, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Podwójnie opodatkowane (nie stanowiące KUP) są chyba tylko część
    > składki zdrowotnej

    Ale to chyba ze składki owego pracodawcy (zakładając, że jest OF),
    a nie ze składki pracownika?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2011-09-06 09:34:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2011-09-06, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale to chyba ze składki owego pracodawcy (zakładając, że jest OF),
    > a nie ze składki pracownika?

    Jakby nie patrzeć - skutek ten sam, z "brutto brutto" uzyskuje
    się mniej "netto netto" :)
    Raczej miałem na myśli że to jeden z (rzadkich) przypadków, kiedy
    faktycznie nie da się koniecznego wydatku wliczyć w KUP ani
    odliczyć od czegokolwiek.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-09-06 09:42:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mane,

    Tuesday, September 6, 2011, 8:38:38 AM, you wrote:

> [...]
    > Zawsze mozna wyciagnac "troche" wiecej niz to wynika z takich prostych
    > "obliczen", czyli brutto pracodawcy z umowy = netto na fakturze.

    Wszyscy zapominacie o urlopie...

    Zakładając 3000PLN brutto, koszt pracodawcy, bez uwzględnienia urlopu,
    kosztów przygotowania stanowiska pracy, księgowej, kadrowej i socjału,
    to ok. 3700PLN. Ale w przypadku pracownika z sensownym stażem,
    majacego do wykorzystania 26 dni urlopu, trzeba liczyć znacznie więcej
    - ponad 4000PLN - i to jest dobry punkt startu. Tylko pozostaje
    pytanie, czy to nadal opłaca się pracodawcy...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-09-06 09:53:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-09-06, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Wszyscy zapominacie o urlopie...

    Nie zapominamy, tylko autor wspomniał, że takowe będzie miał, niezależnie
    od wybranej formy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2011-09-06 09:55:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.09.2011 11:42), RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > - ponad 4000PLN - i to jest dobry punkt startu. Tylko pozostaje
    > pytanie, czy to nadal opłaca się pracodawcy...

    Opłaca się (zazwyczaj) bo:
    - oszczędza na księgowości (pewnie dopiero jak mu jakaś znacząca część
    przejdzie na samozatrudnienie),
    - może takiego "pracownika" zwolnić w każdym momencie (w zależności od
    umowy między przedsiębiorcami),

    z drugiej strony, taki pracownik też może sobie odejść w każdym
    momencie, więc jeżeli pracodawcy zależy na "przywiązaniu" pracownika do
    siebie, musi podjąć dodatkowe kroki, czy to jakieś zapisy w umowie, czy
    to jakieś bonusy będące lepem na pracownika.

    p. m.

  • 19. Data: 2011-09-06 10:10:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojciech,

    Tuesday, September 6, 2011, 11:53:47 AM, you wrote:

    > Nie zapominamy, tylko autor wspomniał, że takowe będzie miał, niezależnie
    > od wybranej formy.

    Cóż... Przerabiałem to na własnej skórze i wiem, że jeśli się nie ma
    czegoś na piśmie, to można się nieźle nabrać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2011-09-06 10:11:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-09-06, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Opłaca się (zazwyczaj) bo:
    > - oszczędza na księgowości (pewnie dopiero jak mu jakaś znacząca część
    > przejdzie na samozatrudnienie),

    Jakby się miało opłacać tylko pracownikowi, to taki deal byłby dla
    pracodawcy bez sensu. A pracownikowi opłaca się już na starcie,
    chyba że jest wielkim zwolennikiem emerytury z ZUS. :-)

    W czym problem, by to się opłacało obu stronom?

    > - może takiego "pracownika" zwolnić w każdym momencie (w zależności od
    > umowy między przedsiębiorcami),

    A to zależy jak się umówią. Można się umówić identycznie jak w KP lub
    lepiej (ja np. sobie wynegocjowałem kontrakt z 3-miesięcznym okresem).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl