  • 1. Data: 2007-07-06 18:06:22
    Temat: VAT-7, rejestry VAT a handel towarami
    Od: t...@o...pl

    Witam

    Troszkę Mała Księgowość RP zbiła mnie z tropu, stąd mam pytanie. Do
    której komórki należy wpisywać w aktualnym formularzu VAT-7 kwoty
    wydane na zakup towarów do dalszej odsprzedaży (zapisane w KPiR pod
    Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu)? Do 46./47.? A do
    którego rejestru wpisać te kwoty? Wpisałbym do "1-Dostawa towarów i
    usług", ale MK zabrania mi tego robić, stąd wniosek, że pola z
    pierwszej strony formularza VAT-7 z "Dostawą" w nazwie służą do
    wpisywania kwot uzyskanych przeze mnie tylko ze sprzedaży towarów i
    usług (a nie wydanych na ich zakup w celu handlu)? Wydatki na
    wyposażenie wpisuję do rejestru o nazwie "5-Opodatkowane nabycie
    towarów pozostałych związane wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi "
    - podpinać pod to też wydatki na materiały/towary handlowe? Wiadomo,
    że mówimy o kwotach udokumentowanych fakturami VAT.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
    Tomek

  • 2. Data: 2007-07-10 10:39:28
    Temat: Re: VAT-7, rejestry VAT a handel towarami
    Od: Andrew <a...@p...pl>

    5-Opodatkowane nabycie
    > towarów pozostałych związane wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi "
    > - podpinać pod to też wydatki na materiały/towary handlowe?
    > Tomek

    Zakupy towarów handlowych tak samo. Rozróżnia się tylko środki trwałe.