  • 1. Data: 2003-01-21 15:20:23
    Temat: nie trzeba skladac deklaracji ZUS jesli sie nic nie zmienia ?
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Ułatwienia w rozliczaniu ZUS dla niektórych prowadzących działalność
    gospodarczą
    20.01.03

    Pytanie:
    Czy to prawda, że od nowego roku, prowadząc działalność samodzielnie,
    nie muszę składać deklaracji ZUS?

    Odpowiedź:
    Nowela do ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych od 01.01.2003 r.
    wprowadziła istotne ułatwienie dla osób prowadzących pozarolniczą
    działalność, opłacających składki wyłącznie za siebie lub osoby z nimi
    współpracujące. Osoby te są zwolnione z obowiązku składania deklaracji
    rozliczeniowej lub imiennych raportów miesięcznych za kolejny miesiąc,
    jeżeli nie nastąpiła żadna zmiana w stosunku do miesiąca poprzedniego.
    Dodatkowo, jeśli osoby te opłacają składki od 60% przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia w poprzednim kwartale, są również zwolnione z obowiązku
    składania deklaracji rozliczeniowej lub imiennych raportów miesięcznych za
    kolejny miesiąc także wówczas, gdy zmiana w stosunku do miesiąca
    poprzedniego jest spowodowana wyłącznie zmianą tego wynagrodzenia.
    Oczywiście nie zmienia to terminów opłacania składek, który dla osób
    prowadzących działalność bez zatrudniania pracowników wypada każdego 10-go
    miesiąca za miesiąc poprzedni.
    Podstawa prawna:
    Art. 47 Ustawy z dnia 13 października 1998 r o systemie ubezpieczeń
    społecznych Dz. U. Nr 137, poz. 887

    W związku z tym mam pytanie :)
    Czy te zmiany w stosunku do mca poprzedniego dotycza tylko zmian w danych
    osobowych itp czy dotycza kwot skladek, ktore zmieniaja sie przeciez co
    kwartal.

    AndY

    begin 666 0.dat
    K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$`0 ("1 $`.P``
    `
    end

  • 2. Data: 2003-01-21 18:17:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2003, AndY wrote:
    [...]
> [...]
    >+ kolejny miesiąc także wówczas, gdy zmiana w stosunku do miesiąca
    >+ poprzedniego jest spowodowana wyłącznie zmianą tego wynagrodzenia.
    ^^^^^^^^^
    [...]
> [...]
    >+ osobowych itp czy dotycza kwot skladek, ktore zmieniaja sie przeciez co

    Andy, ty to tylko przepisałeś czy rownież w międzyczasie i przy
    okazji kopiowania czytałeś ?? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-21 21:37:50
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Andy, ty to tylko przepisałeś czy rownież w międzyczasie i przy
    > okazji kopiowania czytałeś ?? ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    A ja tylko powiem że sobie te ułatwienia odpuszczam i będe tak jak do tej pory
    wypełniał w płatniku DRA i słal je internetem do ZUS.
    Znając juz troche te firmę jestem pewien ze za jakiś czas okaże sie że cos w tym
    pomysle nie zadziałało i wymyśla znowu jakieś
    deklaracje rozczne zbiorcze, jak juz jakis czas temu wypełnialiśmy straszeni karami
    za nieterminowość.

    Sark

    p.s. a poza tym to ma to obowiązywac gdzueś od kwietnia ?

  • 4. Data: 2003-01-22 09:52:26
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > [...]
    ^^^^^^^^^
    > [...]
    >
    > Andy, ty to tylko przepisałeś czy rownież w międzyczasie i przy
    > okazji kopiowania czytałeś ?? ;)

    ;))) hehe tx
    i przepraszam za niepotrzebny ruch na grupie :)

    AndY