  • 1. Data: 2004-03-29 05:03:39
    Temat: nowe uwarunkowania dla umowy-zlecenia
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>

    Witam

    Czy ktoś byłby uprzejmy poinformować mnie jak to jest aktualnie z
    umową-zleceniem?
    Szczególnie chodzi mi o zmiany w zakresie opodatkowania (duzo się mówiło o
    VAT)

    Jako osoba fizyczna pracująca na pełnym etacie dostałem propozycję pracy na
    umowę-zlecenie w innej (niz moja) firmie
    Zastanawiam się czy warto w to wchodzić.
    Nie wiem co sie zmieniło w zakresie opodatkowania, może jakiś górnych
    limitów, czy limitów czasowych
    Czy mogę liczyć na wsparcie wiedzą?

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-03-29 06:38:25
    Temat: Re: nowe uwarunkowania dla umowy-zlecenia
    Od: Esokal <E...@f...egospodarka.pl>

    Jeśli umowy zlecenia nie są związane z DG nie będa podchodziły pod Vat
    (przekr. limitu 10.000 euro)
    Umowa zlecenia jesli pracujesz na etat i zarabiasz minimalne podlega
    wyłącznie ubezpieczeniu zdrowotnemu.
    Podatek wg. stawki 19 % , koszty uzyskania 20%.

    --
    Esokal
    Esokal's Profile: http://forum.egospodarka.pl/member.php?action=getinf

  • 3. Data: 2004-03-29 10:32:49
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Esokal" <E...@f...egospodarka.pl> napisał w
    wiadomości news:Esokal.13vd0s@forum.egospodarka.pl...

    > Jeśli umowy zlecenia nie są związane z DG nie będa podchodziły pod Vat
    > (przekr. limitu 10.000 euro)
    nie są

    > Umowa zlecenia jesli pracujesz na etat i zarabiasz minimalne podlega
    > wyłącznie ubezpieczeniu zdrowotnemu.
    no, tak minimalnie to ja jednak nie zarabiam :-)
    To jest inny pracodawca więc tylko składkę zdrowotną

    > Podatek wg. stawki 19 % , koszty uzyskania 20%.
    chwileczkę, albo nie rozumiem albo coś się zmieniło
    Dotychczas było 20% koszty uzyskania a od reszty 20% podatek
    [no i oczywiście ubezpieczenie zdrowotne + w tym roku 0,5% ekstra]
    Całość dochodu wchodziło do rozliczenia rocznego
    Więc skąd pojawiło się tu 19%

    Reasumujac, czyli te pomysły aby wszystkie umowy-zlecenia były obłożone
    dodatkowo VATem nie są juz aktualne?
    I żadnego limitu na wysokość takich dochodów nie ma?

    Andrzej

  • 4. Data: 2004-03-29 21:05:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Mar 2004, lucky wrote:

    >+ Użytkownik "Esokal" <E...@f...egospodarka.pl> napisał
    >+ > Podatek wg. stawki 19 % , koszty uzyskania 20%.
    >+ chwileczkę, albo nie rozumiem albo coś się zmieniło

    Zmieniło się :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-03-30 04:21:32
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

    > Zmieniło się :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    super odpowiedź; kwintesencja zwięzłośći :-)
    jeszcze jak powiesz gdzie ten opis zmian mogę znaleźć byłoby jeszcze
    bardziej super

    Andrzej

  • 6. Data: 2004-03-30 06:45:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik lucky napisał:

> [...]
    >

    > super odpowiedź; kwintesencja zwięzłośći :-)
    > jeszcze jak powiesz gdzie ten opis zmian mogę znaleźć byłoby jeszcze

    W ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych?

    I tam jest dokładnie to co napisano wczesniej - zaliczka na podatek od
    umów o dzieło, zlecenia i pokrewnych 19%. Poprzednio było 20%.
    Może znajdzie się ktos kto Ci to ładnie "opisze", ale to by poety trzeba ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-03-30 06:55:30
    Od: Esokal <E...@f...egospodarka.pl>

    No przecież masz napisane że Vat po 10.000 euro i jeśli zlec. związane z
    DG. Druga zmiana to podatek 19 % a nie 20. %

  • 8. Data: 2004-03-30 07:30:18
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Dzięki
    to juz sobie poradzę

    Andrzej

  • 9. Data: 2004-04-06 19:45:21
    Od: Peptulis Amargolis <a...@i...pl>

    czesc,

    dolacze sie do pytania.

    kiedys: dorabialem na umowe o dzielo tlumaczeniami
    obecnie: mam DG z branzy uslug informatycznych.

    pytanie: czy jak bede tlumaczyl, to czy moge zawrzec umowe o dzielo i
    tak jak kiedys to rozliczyc, czy czasami (nie daj Boze) podpada to pod
    VAT?

    w zakresie DG nie mam nic wpisane na temat tlumaczen!!!!!

    Pepto
    --
    pepto MALPA ita.pwr.wroc.pl