  • 11. Data: 2004-02-04 10:18:31
    Temat: Re: odliczenie kompa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, MaciejG wrote:
    [...]
    >+ Udalo mi sie zdobyc note
    >+ korygujacą

    *Zdobyć* czy *wystawić* ?
    A może nie nota a faktura ?
    Bo coś mi się w bilansie twoich zeznań nie zgadza...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-02-04 12:29:48
    Od: "Marta" <h...@u...pl>

    Użytkownik "Janusz" <u...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maciek Bartnik" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    > Czy
    > sobie
    > nie

    > A jest !!!!. Przy zakupie każdego towaru bez wyjątku, chleba ,masła, cukru
    > itd. płaci 22% VAT
    > Czy to nie wystarcza !!!!. Jezeli wiec na kazdym kroku jest obdzierany ze
    > skóry, to przymajmiej
    > raz może nie płacić dwukrotnie, w sklepie i w US.
    > Pozdrawiam
    > Janusz

    Płatnik VAT to nie to samo, co podatnik! Zakup chleba, masła, cukru nie ma
    związku z byciem płatnikiem.

  • 13. Data: 2004-02-04 17:06:03
    Od: "MaciejG" <j...@p...onet.pl>

    > *Zdobyć* czy *wystawić* ?
    > A może nie nota a faktura ?
    > Bo coś mi się w bilansie twoich zeznań nie zgadza...

    no wystawilem note korygujacą z NIPem do fakturki.
    teraz mam w rece fakturke vat, kompa kupilem placac za niego jak osoba z
    zewnatrz (pelen vat), pracuje w firmie na pelen etat i dodatkowo jestem
    zaocznym studentem, czy moge odpisac 19% kosztow zakupu kompa?

    MaciejG
    gg 521505

  • 14. Data: 2004-02-04 18:44:46
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

> [...]
    > zewnatrz (pelen vat), pracuje w firmie na pelen etat i dodatkowo jestem
    > zaocznym studentem, czy moge odpisac 19% kosztow zakupu kompa?

    Do limitu 2280,- w wydatkach, w podatku to jest 433,20 zł.
    Jesli komputer był tańszy, to odpowiednio mniej, jesli był droższy to ani
    grosza więcej.
    Jesli jesteś żonaty i małzonka spełnia kryteria, to odpis dwa razy, ale
    nadal 19% wartości kompa maksymalnie do wysokości podwójnego limitu (mniej,
    gdy nie starcza wartosci).

    Pozdrawiam
    Tomek