  • 1. Data: 2003-12-10 10:49:22
    Temat: odliczenie kosztów remontów
    Od: "gegus" <g...@o...pl>

    Mam problem z określeniem, które z kupowanych przeze mnie materiałów do
    remontu mieszkania podlegają odliczeniu. Kupiłem ostatnio kilka plafonier
    (lamp przyczepianych za pomocą kołków rozporowych do sufitu, czyli
    teoretycznie trwale zamocowane, tak jak szafa wnękowa, krany, drzwi,
    gniazdka elektryczne, kaloryfery itd) i zastanawiam się czy takie cudo można
    odliczyć, korzystając z ogólnego wyjaśnienia w ustawie, że można odliczyć
    "elementy instalacji elektrycznej, trwale połączone z lokalem" czy jakoś
    tak.
    Dodatkowo, kupując w sklepie te plafony kupowałem również lampkę i na
    fakturze za te elementy istnieje istotna różnica pomiędzy nimi, mianowicie
    plafony są skalkulowane wg. 7% stawki VAT, a lampka na 22%.
    Może ktoś pomoże mi w problemie. Może być link do spisu takowych
    akceptowanych przez naszych skarbowców materiałów.