    From: "Fin" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: odsetki od naleznosci budzetowych
    Date: Sun, 29 Jun 2003 19:33:31 +0200

    Ciekawy przypadek mialem ostatnio z Urzedem Celny jezeli chodzi o odsetki
    budzetowe (VAT wynikajacy z SAdu). Sady byl wystawiony 05.05.2003 roku
    termin platnosci wynosi 10 dni. Termin zaplaty przypada wiec na 15.05.2003.
    Zgodnie z przepisami zaczynam naliczac odsetki od 16.05.2003 (pietnasty byl
    dniem roboczym) do dnia zaplaty wlacznie czyli 26.06.2003. Pamietajac ze
    ostatnio moje obliczenia byly niezgodne z UC dwonie i pytam sie o wysokosc
    odsetek. Pani wbija w system i mowi 113,6.

    I tu moje zdziwienie bo licze:
    Kwota 6807,20 PLN

    16.05.2003-28.05.2003....dni13...14,5%........35,15 PLN
    29.05.2003-25.06.2003....dni28...14,0%........73,11 PLN
    26.06.2003...............dni01...13,5%.........2,52 PLN

    Razem po zaokraglenia....................... 110,80 PLN!

    Jezeli tu mam jakis blad to prosze wskazcie go. Dodam
    ze kalkulator na www.gofin.pl liczy tak samo.

    Nie chodzilo mi tu juz o te kilka zloty, ale o zasade. Jezeli ja bede
    liczyl w ten sposob ktory moim zdaniem jest sluszny, a urzad bedzie
    naliczal inaczej bede narazony do dosylanie tych kilku zloty co kazdy
    Sad, nie wspominajac iz koszty przelewu to kolo 50% wartosci przelewu.
    Albo bede wydzwanial co kilka dni z pytaniem o odsetki.
    Dzwonie wiec do pani i grzecznie pytam skad ta roznica... Pani
    ze tak powiem na mnie z morda ze zabieram jej czas ze
    juz mi mowila ze system jej tak pokazuje i koniec, jezeli ma pan sie
    zamiar klocic o kilka groszy to prosze pismo do naczelnika....

    Brak kultury pomijam...

    Pytam sie jeszcze tylko, jaka jest dnia 26.06 stopa odsetek
    poniewaz w tym dniu RPP zmienila stopy procentowe, a na ich
    podtawie wylicza sie stopy od zleglosci budzetowych.
    Pani na to, ze oni pisma nie maja, ja to nie obchodzi... Pismo
    do naczelnika...

    Swoja droga ciekawe ze tego dnia 26.06.2003 w calym kraju sciaga sie
    odsetki 14,0% natomiast kilka dni pozniej w ten sam dzien nalicza sie
    juz 13,5%. CO dla mnie jest kompletnym absurdem.

    Jeszcze jedna kwestia do ktorej nie dotarlem. Zapewne istnieje przepis
    ktory daje mi termin zlozenia skargi w ciagu powiedzmy 14, po tym
    czasie moje roszczenia odrzucaja. Odpada wiec napisanie jednego pisma
    i wyliczanie odsetek za caly rok i proba dojscia swoich praw. Wysylanie
    listu poleconego za 3 zl jezeli roznica wyniesie kilka zlotych
    rowniez mija sie z celem.

    1. Najprawdopodobniej popelnilem blad w obliczenia (choc wiele razy
    sprawdzalem)
    2. Nie chodzi wylacznie o pieniadze (choc wielkosc roznicy w ciagu roku
    moze wyniesc kilkaset zlotych, przy duzych obrotach znacznie wiecej).
    3. Moze to kwestia tylko tego konkretnego urzedu (jezeli kazdy ma inne
    oprogramowanie?)

    Co o tym myslicie?

    --
    pozdrawiam