  • 1. Data: 2004-12-02 09:55:45
    Temat: opłata za domenę w NASK
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

    Witam,
    Przegapiłem termin rezygnacji z domeny w NASK i teraz otrzymałem od nich
    fakturę za domenę, której już nie używam. Czy mogę uniknąć zapłaty za tą
    fakturę, biorąc pod uwagę ich zasady na stronie www.dns.pl/zasady.html oraz
    wszelkie dostępne kruczki prawne.

    W warunkach umowy, na ww stronie jest napisane:
    " OBOWIĄZYWANIE UMOWY
    19.
    Podstawę do rozwiązania Umowy stanowi brak zapłaty części albo całości
    opłaty rocznej. Ponowna rejestracja tej samej nazwy domeny będzie możliwa po
    uiszczeniu przez Abonenta opłaty zaległej wraz z odsetkami oraz złożeniu
    nowego Wniosku, o ile w chwili rejestracji nazwa domeny będzie dostępna.
    Usunięcie nazwy domeny jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy.

    20.
    Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony. Wypowiedzenie Umowy powinno
    zostać złożone na piśmie lub drogą faksową, chyba że Abonent działa poprzez
    podmiot, o którym mowa w punkcie 11 Zasad.

    "

    Czy to już wystarczy, do tego aby nie płacić?

    Za wszelką pomoc z góry serdecznie dziękuję
    Michał Z.

  • 2. Data: 2004-12-02 10:24:17
    Temat: Re: opłata za domenę w NASK
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > podmiot, o którym mowa w punkcie 11 Zasad.
    >

    > "
    >
    > Czy to już wystarczy, do tego aby nie płacić?

    ich zapytaj a nie na grupie.

    P.

  • 3. Data: 2004-12-02 10:42:38
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

    Myślałem, że może ktoś się zetknął z podobnym problemem.

    Michal Z.

  • 4. Data: 2004-12-02 10:51:04
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Michal Z. wrote:

> [...]
    > powinno zostać złożone na piśmie lub drogą faksową, chyba że Abonent
    > działa poprzez podmiot, o którym mowa w punkcie 11 Zasad.

    Tak, ale jak nie będą sami chcieli tej umowy rozwiązać?
    Kilka miesięcy temu w Chipie było o tym, jeden z ich pracowników sądził
    się z Naskiem i wygrał, chcieli żeby zapłacił za kilka lat wstecz bo
    nie rozwiązał umowy.
    Ja sam też miałem taki przypadek, a o zaległości za kilka lat
    dowiedziałem się w momencie gdy zgłosił się do mnie chętny do
    odkupienia domeny. Na szczęście zgodził się na pokrycie całej
    zaległości i jeszcze trochę na tym zarobiłem :-)

    Tak na marginesie, w tej chwili możesz zarejestrować domenę u różnych
    rejestratorów (konkurencja !!!), ceny za .pl 75-95 rocznie netto.
    Możesz też rejestrację przenieść z NASK'u i płacić mniej, np. www.az.pl

    Pozdrawiam

    Sebastian

  • 5. Data: 2004-12-02 11:49:43
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Michal Z." <i...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Przegapiłem termin rezygnacji z domeny w NASK i teraz otrzymałem od nich
    > fakturę za domenę, której już nie używam.

    Miałam podobne przygody z NASK-iem. Przysłali mi fakturkę na kolejny rok,
    Ja jednak zdążyłam przed upływem terminu rezygnacji, ale i tak zrobili
    problemów tyle, że głowa boli.
    Wysłałam do nich tę rezygnację i podpisałam własnoręcznie jako osoba
    upoważniona (bo na wniosku o rezygnację pisało podpis osoby upoważnionej lub
    właściciela), no więc popisałam. A oni mi na to, że jednak powinny być
    podpisy wspólników spółki. Potem jeszcze czegoś brakowało. Generalnie
    przedłużali o ile mogli. Sam wniosek wysyłałam trzy razy, po czym gdy
    myślałam, że już po sprawie, zadzwonił Pan z działu windykacji w sprawie
    zapłaty zaległości !!
    No zrobiłam kwadratowe oczy ! Z tego wynika, że bałagan nieziemski tam mają,
    bo Pan nawet nie potrafił odszukać adnotacji kto się zajmował moją sprawą.
    Powiedziałam, że nie zapłacę, bo rezygnacja była złożona w terminie, i że
    niech sobie sami tę sprawę wewnątrz wyjaśnią. Oczywiście mieli przysłać
    fakturę zerującą - nie przysłali.. z tego wynika, że pewnie do tej pory nic
    nie wyjaśnili. ! Dodam, że sprawa się ciągnie od lipca. Żenada !!

    Życzę Michale powodzenia w walce z tymi gamoniami :)
    Sory, że nie pomogłam.. natchnęło mnie żeby się wyżalić :)
    Pozdrowienia, Monia.

  • 6. Data: 2004-12-02 12:28:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Michal Z. wrote:

> [...]
    > poprzez podmiot, o którym mowa w punkcie 11 Zasad.

    > Czy to już wystarczy, do tego aby nie płacić?

    Nie wystarczy. Z tego regulaminu wynika, że brak zapłaty jest podstawą
    do rozwiązania umowy, a nie, że powoduje rozwiązanie umowy. Czy NASK
    powiadomił cię w jakikolwiek sposób (najlepiej na piśmie), że
    rozwiązuje umowę? Jeśli nie powiadomił to prawdopodobnie ta umowa nadal
    trwa i musisz zapłacić.

  • 7. Data: 2004-12-02 12:41:01
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

    A czy jako strona umowy mogę rozwiązać umowę ?

    M.Z.