  • 1. Data: 2005-10-01 04:10:42
    Temat: paragon faktura
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

    Proszę o poradę: Oddałem samochód do naprawy i kiedy przyszło do odbioru
    auta mechanik zarządał odemnie zapłaty za zakupione przez niego części i
    robociznę ,a ponieważ on nie jest Vatowcem to może mi wystawić tylko
    rachunek na robociznę na kwotę 1/4 tego co zapłaciłem(robocizna mechanika)
    kiedy zarządałem faktury na części stwierdził że powinienem o tym powiedzieć
    kiedy zostawiałem samochód ponadto powiedział że sklep(znajomy mechanika)
    nie może teraz wystawić mi faktury na zakupione przez niego części ponieważ
    zakupił te części na paragon i nie można w związku z tym wystawić faktury.
    Zaproponował inne rozwiązanie że sklep wystawi mi fakturę na inny towar.
    Moje pytanie czy jeśli sklep wystawił paragon to może po kilku dniach w tym
    przypadku do 5 dni wystawić fakturę. Chcę otrzymać tę fakturę ponieważ chcę
    wiedzieć czy faktycznie tyle kosztowały części (mechanik twierdzi że
    oryginalne dlatego dość drogie ale nie potrafi przedstawić klientowi żadnego
    dowodu zakupu). Jak powinien postąpić mechanik kupując części i obciążając
    później klienta? Czy nie powinien wystawić rachunku na całość kwoty którą
    klient płaci?Wydaje mi się że sposób postępowania mechanika jest
    nieprawidłowy i podejrzewam że jest w zmowie ze sprzedawcą części. Na czym
    mechanik i sprzedawca robi przekręt czy tylko na tym że być może wcisnął mi
    części dużo tańsze od oryginalnych(myślę że mam prawo mieć takie
    przypuszczenia skoro mechanik nie potrafi przedstawić żadnego dowodu zakupu
    tych części) i nie chce wystawić faktury czy również na rozliczeniach z
    fiskusem. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    pzdr.
    Michał

  • 2. Data: 2005-10-01 07:38:05
    Temat: Re: paragon faktura
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 1 Oct 2005 06:10:42 +0200, Michał napisał(a):

    > Proszę o poradę: Oddałem samochód do naprawy i kiedy przyszło do odbioru

    O porady należy się zwracać do doradców. Tutaj większość porad nie udziela
    ( nie chcą ryzykować ).

    > Zaproponował inne rozwiązanie że sklep wystawi mi fakturę na inny towar.

    Ja porady co prawda nie udzielę ale pozwolę sobie podywagować :

    Po pierwsze : zgodnie z Ordynacją Podatkową warsztat *musi* wystawić
    fakturę na żadanie klienta na całą kwotę. Fakt bycia/niebycia Vatowcem nie
    ma tu znaczenia.

    Po drugie : na podstawie paragonów sklep na żadanie klienta może wystawić
    fakturę - nie pamiętam ograniczenia ale miesiąc od daty transakcji na
    pewno. Problem chyba w tym że tych paragonów nie ma. I może nawet nie były
    wystawione. Ale to problem właściciela warsztatu i sklepu.
    Nie zgadzaj się na faktury na inne towary - to mogłoby by być uznane za
    poświadczanie nieprawdy ( conajmniej ) i jako takie być karane. A pozatym
    po co ci faktury na inne towary ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-10-01 09:46:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Saturday, October 1, 2005, 6:10:42 AM, you wrote:

> [...]
    > robociznę ,a ponieważ on nie jest Vatowcem to może mi wystawić tylko
    > rachunek na robociznę na kwotę 1/4 tego co zapłaciłem(robocizna mechanika)

    [...]

    > przypuszczenia skoro mechanik nie potrafi przedstawić żadnego dowodu zakupu
    > tych części) i nie chce wystawić faktury czy również na rozliczeniach z
    > fiskusem.

    Masz teraz dwa wyjścia - położyć uszy po sobie i przyjąć to, co
    mechanik Ci daje albo podkablować go w skarbówce. Jest oczywiste, że
    facet kręci.
    Ale musisz pamiętać o tym, że jak go podkablujesz, to już będziesz
    musiał omijać jego warsztat szerokim łukiem...

    A na przyszłość masz nauczkę, żeby nie korzystać z usług
    przysłowiowego pana Kazia z warsztatem w stodole i że nie wszystko, co
    się wydaje tanie, jest takie w rzeczywistości. Osobiście wolę
    naprawiać samochód w ASO - nie dość, że dostaję fakturę, to jeszcze na
    wykonane i _wyszczególnione_ w fakturze czynności mam gwarancję (nie
    raz z niej korzystałem!).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2005-10-01 13:50:36
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

    > Masz teraz dwa wyjścia - położyć uszy po sobie i przyjąć to, co
    > mechanik Ci daje albo podkablować go w skarbówce. Jest oczywiste, że
    > facet kręci.

    Jeśli zdecyduje się go podkablować to czy takie dowody jak(to co dostałem od
    niego) wystarczą żeby skarbówka się tym zainteresowała?
    1. faktura wystawiona przez sklep na mnie na części które nie były użyte do
    naprawy mojego auta i nie są przeznaczone nawet do typu auta który ja
    posiadam (podałem dane mechanikowi i on załatwił taką fakturę)
    2.rachunek mechanika na robociznę
    3.kartka na której sprzedający podaje cenę użytych do naprawy części wraz z
    jego podpisem i pieczęcią sklepu
    Jak złożyć taką skargę i do kogo skierować?

    > Ale musisz pamiętać o tym, że jak go podkablujesz, to już będziesz
    > musiał omijać jego warsztat szerokim łukiem...

    Teraz już sam wiem że będę musiał omijać ten warsztat nawet jak go nie
    podkabluje.

    > A na przyszłość masz nauczkę, żeby nie korzystać z usług
    > przysłowiowego pana Kazia z warsztatem w stodole

    Jakbym miał do ASO kilka kilometrów to pewnie też bym korzystał z ich usług
    ale niestety mam do najbliższego kilkadziesiąt kilometrów i niezdecydowałem
    się na naprawę drobiazgu (tak mi się wydawało - "jednak bez konsultacji ze
    mną facet wymienił więcej części niż miał i postawił mnie przed faktem
    dokonanym w dodatku bez przedstawienia dokumentów zakupu wymienionych
    części").

> [...]
    > naprawiać samochód w ASO - nie dość, że dostaję fakturę, to jeszcze na
    > wykonane i _wyszczególnione_ w fakturze czynności mam gwarancję (nie

    Tutaj nie chodzi o tanie czy drogie bo nie o to pytam i gdzie mam naprawiać
    auto czy u Kazia czy ASO tylko o to jak powinien rozliczyć się ze mną
    mechanik w takiej sytuacji kiedy kupuje części i wymienia je w samochodzie.
    Mechanik twierdzi, że zostawiając samochód do naprawy powinienem od razu
    poinformować go że życzę sobie fakturę na zakupione części, a że tego nie
    zrobiłem to jej nie dostanę i mogę dostać inną bo moje części poszły na
    paragon i nie mogą tego cofnąć w systemie.

    pzdr.
    Michał

  • 5. Data: 2005-10-01 15:04:59
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Michał napisał:

    bo moje części poszły na
    > paragon i nie mogą tego cofnąć w systemie.

    no to jak jest paragon zaden problem
    7 dni dla prowadzacego dzialalnosc
    3 miesiace dla nie prowadzacego
    zgodnie z ordynacja i ustawa VAT
    oddaja paragon---> dostaja fakture---> w czym problem? takich rzeczy
    nie trzeba codac w systemie, glupio sie tlumacza

  • 6. Data: 2005-10-01 15:19:13
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

    > bo moje części poszły na
    >
    > no to jak jest paragon zaden problem

    no niby tak mówi mechanik że poszło na paragon ale on tego paragonu nie ma i
    dzisiaj jak wcześniej pisałem załatwił fakturę na inne części która do
    niczego mi nie jest potrzebna chciałbym mieć na te części które kupił
    mechanik. Jak mam(właściwie powinien zrobić to mechanik bo to on dokonywał
    zakupu) ich przycisnąć żeby wydali właściwą fakturę?

    Michał

  • 7. Data: 2005-10-01 16:06:26
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Michał napisał:

    Jak mam(właściwie powinien zrobić to mechanik bo to on dokonywał
    > zakupu) ich przycisnąć żeby wydali właściwą fakturę?

    nijak, nikt nie podwoi sobie podatkow, albo paragon i w zamiast faktura,
    albo <dupa>
    ja pisalam, ze tlumaczenie, iz mam paragon a nie mam faktury jest chore
    z pky widzenia kazdego myslacego czlowieka
    Ty przycisnij mechanika, zeby wydal Ci rachunek na calosc
    on nie ma w planach wydac, bo nie chce przekroczyc obrotow do VATu, co
    Ciebie akurat powinno malo interesowac
    zwroc sie do niego na pismie o wydanie rachunku ( pisales gdzies, ze Ci
    na jakim swistku wystawil kwoty za cos tam ) w przeciagu dni powolujac
    sie na ordynacje, zagroz ze nie wydanie rachunku spowoduje wszczecie
    krokow do uzyskania tego rachunku, jak Ci nie wyda, poinformuj urzad
    skarbowy, ze prosisz o przeprowadzenie postepowania kontorlnego ple ple
    ple; ale to juz ktos Ci wyzej pisal, narazasz sie;>

  • 8. Data: 2005-10-01 16:31:16
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

    poinformuj urzad
    > skarbowy, ze prosisz o przeprowadzenie postepowania kontorlnego ple ple
    > ple; ale to juz ktos Ci wyzej pisal, narazasz sie;>

    Ale na co się narażam chyba tylko na to że nie będę korzystał z tego serwisu
    czy na coś jeszcze ?

    Michał

  • 9. Data: 2005-10-04 09:18:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Michał wrote:

> [...]
    > zapłaciłem(robocizna mechanika) kiedy zarządałem faktury na części
    > stwierdził że powinienem o tym powiedzieć

    On ci naprawdę nie ma prawa wystawić faktury (bo nie jest VAT-owcem).
    Powinien ci wystawić zwykły rachunek na całość usługi z wliczonymi
    częściami.

> [...]
    > tym wystawić faktury. Zaproponował inne rozwiązanie że sklep wystawi
    > mi fakturę na inny towar. Moje pytanie czy jeśli sklep wystawił

    Jeśli ma ten paragon i jest to paragon fiskalny to niech sklep na
    podstwie tego paragonu wystawi fakturę. Faktura powinna być wystawiona
    na mechanika. Ale można byłoby także przyjąć fikcję, że to ty kupowałeś
    części i usługa była wykonana z części dostarczonych przez ciebie i
    faktura będzie na ciebie. Tylko wtedy będziesz miał problem w razie
    reklamacji usługi - mechanik stwierdzi, że części były złe, sklep, że
    zły montaż.

> [...]
    > postępowania mechanika jest nieprawidłowy i podejrzewam że jest w
    > zmowie ze sprzedawcą części. Na czym mechanik i sprzedawca robi

    Mechanik powinien wystawić rachunek na całość usługi bez rozbicia na
    części i robociznę. Nie ma żadnego obowiązku spowiadać się przed tobą z
    tego po ile kupuje części.

    > przekręt czy tylko na tym że być może wcisnął mi części dużo tańsze od
    > oryginalnych(myślę że mam prawo mieć takie przypuszczenia skoro
    > mechanik nie potrafi przedstawić żadnego dowodu zakupu tych części) i

    Jak pisałem: nic ci do tego po ile on kupuje części.

    > nie chce wystawić faktury czy również na rozliczeniach z fiskusem. Z
    > góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    On oszukuje fiskusa - ukrywa część dochodu.

  • 10. Data: 2005-10-04 09:20:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mieczysław wrote:

    > Po pierwsze : zgodnie z Ordynacją Podatkową warsztat *musi* wystawić
    > fakturę na żadanie klienta na całą kwotę. Fakt bycia/niebycia Vatowcem
    > nie ma tu znaczenia.

    A ja myślałem, że nievatowiec wystawia rachunek a nie fakturę.