  • 1. Data: 2004-09-17 11:15:40
    Temat: pensja płacowana w ratach
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Mam pytanie. Firma z braku pieniędzy płaci pensję w dwóch ratach.
    np. wg listy płac jest brutto 1700 zł tj netto ok. 1200,00 zł. pracownikowi
    wypłaca mniej niż 50 % np. 500 zł . Czy od wypłaconej kwoty (I raty) płaci
    się ZUS, czy dopiero po zapłaceniu II raty ?
    Podobne pytanie dotyczy również p.d.o.f. PIT4
    TH

  • 2. Data: 2004-09-17 11:55:24
    Temat: Re: pensja płacowana w ratach
    Od: "mdruda" <a...@w...pl>

    Użytkownik "TH" <i...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > TH
    >
    >Prawidłowo ZUS i PIT-4 powinny byc odprowadzane za miesiac w ktorym
    nastapila fizyczna wyplata raty, czyli jezeli np 50% płaci w lipcu to od
    tego odprowadza ZUS i PIT-4, drugą połowe w sierpniu - ZUS i PIT-4 za
    08/2004. W praktyce pracodawcy odprowadzaja ZUS i PIT-4 w miesiacu wyplaty
    pierwszej czesci wynagrodzenia zeby uniknac klopotow z PIPem.
    Podstawa: art. 12 ustawy o PDOF
    MB