  • 1. Data: 2004-09-17 09:02:33
    Temat: ustawa o rachunkwosci: 800 EUR czy 800 000 EUR ?
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

    Na samym poczatku ustawy o rachunkowosci jest mowa iz ma ona zastosowanie
    dla osob fizycznych, spolek, itd... ktore w w poprzednim roku (obrotowym)
    osiagnely zysk powyzej... no i wlasnie

    w tekscie widze 800.000 EUR (wedlug mnie to jest 800 EUR - bo od kad
    pamietam kropka jest miejscem dziesietnym, tylko po co w takim razie 3 zera
    ?)

    Janusz

  • 2. Data: 2004-09-17 09:06:47
    Temat: Re: ustawa o rachunkwosci: 800 EUR czy 800 000 EUR ?
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > w tekscie widze 800.000 EUR (wedlug mnie to jest 800 EUR - bo od kad
    > pamietam kropka jest miejscem dziesietnym, tylko po co w takim razie 3

    I chyba zaraz sam sobie odpowiem na to pytanie, gdyby rachunkowosc mialy
    prowadzic tylko firmy zarabiajace powyzej 800 000 EUR, to wiekszosc malych
    firm juz dawno wywalilaby kasy fiskalne, i wszystkie dokumenty finansowe :))

  • 3. Data: 2004-09-17 09:08:33
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Janusz pisze:

> [...]
    >
    > w tekscie widze 800.000 EUR (wedlug mnie to jest 800 EUR - bo od kad
    > pamietam kropka jest miejscem dziesietnym, tylko po co w takim razie 3

    No to zle pamietasz.
    ustawa jest w jezyku POLSKIM a w nim dziesietny jest PRZECINEK.
    (niezaleznei czy nam sie to podoba, czynie)

    krpka MOZE byc wj polskim uzywana jaka "seperator tysiecy"
    moze byc tez uzywany odstep (spacja).

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-09-17 09:10:04
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Janusz pisze:

> [...]
    > firm juz dawno wywalilaby kasy fiskalne, i wszystkie dokumenty finansowe

    Dobry czlowieku..

    KAZDA praktycznie "firma" przekracza obrot 800 Euro.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-09-17 09:10:47
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

    > w tekscie widze 800.000 EUR (wedlug mnie to jest 800 EUR - bo od kad
    > pamietam kropka jest miejscem dziesietnym,

    Nie wiem, gdzie się urodziłeś, gdzie wychowywałeś i gdzie uczęszczałeś
    do szkół, ale w Pl separatorem dziesiętnym jest przecinek.

    pozdrawiam
    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb(podkreślnik)tuznikpocztaonet

  • 6. Data: 2004-09-17 09:22:24
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > (niezaleznei czy nam sie to podoba, czynie)
    >
    > krpka MOZE byc wj polskim uzywana jaka "seperator tysiecy"

    Widze tu pewna sprzecznosc, bo w dokumencie sciagnietym z MF widze wyraznie
    kropke. A skoro kropka jest "sparatorem tysiecznym" to w ustawie mowa jest
    800 tysiacach EUR, a nie o 800 EUR.

    Janusz

  • 7. Data: 2004-09-17 09:23:10
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, gdzie się urodziłeś, gdzie wychowywałeś i gdzie uczęszczałeś
    > do szkół, ale w Pl separatorem dziesiętnym jest przecinek.

> [...]

    Moze dla polonisty, ale nie dla technika.

    Janusz

  • 8. Data: 2004-09-17 09:24:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > firm juz dawno wywalilaby kasy fiskalne, i wszystkie dokumenty finansowe :))

    Może najpierw sprawdź co oznacza termin "rachunkowośc" i "księgi
    rachunkowe" w polskim prawie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-09-17 09:25:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Zbyszek Tuźnik napisał:

    > Nie wiem, gdzie się urodziłeś, gdzie wychowywałeś i gdzie uczęszczałeś
    > do szkół, ale w Pl separatorem dziesiętnym jest przecinek.

    Międzynarodowo to się chyba nazywa notacja niemiecka ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-09-17 09:31:13
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

    > Może najpierw sprawdź co oznacza termin "rachunkowośc" i "księgi
    > rachunkowe" w polskim prawie.

    Podejrzewam, ze zaraz wyskoczysz z jakas ustawa mowiaca, ze w (polskiej)
    rachunkowosci miejsce dziesietne oznacza sie kropka...

    Janusz