  • 1. Data: 2002-01-28 17:27:11
    Temat: pierwszy PIT-5 w 2002 roku
    Od: "Małgorzatka" <m...@i...pl>

    Czy pierwszy PIT-5 w 2002 roku wysylam do US dopiero po przekroczeniu
    okreslonego progu dochodu w 2002?
    Czy tez jestem zobowiazana do wyslania juz za styczen, bez wzgledu na
    dochod, a dlatego, ze wysylalam w 2001 - jako kontynuacja?
    Z gory dziekuje za pomoc,
    Malgorzatka

  • 2. Data: 2002-01-29 11:31:33
    Temat: Re: pierwszy PIT-5 w 2002 roku
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    A może, jeśli to możliwe, wybrać uproszczony sposób rozliczania się z
    podatku dochodowego - wypełnia się wtedy raz w roku (do 20.lipca) formularz
    PIT-5P a co miesiąc wpłaca się zryczałtowaną kwotę podatku (1/6 podatku
    należnego za I półrocze poprzedniego roku podatkowgo), taką ewentulaność
    należy zgłosić do US do 20.lutego i zapłacić podatek za styczeń.

    Z.K.

  • 3. Data: 2002-01-29 18:31:58
    Od: <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy tez jestem zobowiazana do wyslania juz za styczen, bez wzgledu na
    > dochod, a dlatego, ze wysylalam w 2001 - jako kontynuacja?

    Pierwszy Pit-5 wysyłasz dopiero wtedy, gdy wielkość twojego dochodu przekroczy
    kwotę dochodu zwolnionego od podatku. I potem już co miesiąc, niezależnie od
    tego, czy podatek wystąpi czy nie.
    Pozdr. Aneta

  • 4. Data: 2002-01-30 10:05:31
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    przekroczy
    > kwotę dochodu zwolnionego od podatku. I potem już co miesiąc, niezależnie

    Male uzupelinenie.
    Podatnik MOZE wczesniej zlozyc pit. (jesli chce/potrzebuje)
    Po zlozeniu pierwszego w roku nastepny juz MUSI.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-30 22:14:00
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > należnego za I półrocze poprzedniego roku podatkowgo), taką ewentulaność
    > należy zgłosić do US do 20.lutego i zapłacić podatek za styczeń.

    A czym to jest uwarunkowane? Czy każdy może wybrać taki uproszcony system
    rozliczania?
    Magda W.