    From: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: pit 36 - help, pomocy, ajuto
    Date: Mon, 28 Apr 2003 11:51:45 GMT

    Witam,

    Tytulem wstepu: DG + stosunek pracy. Usiluje zlozyc PIT 36 (bo DG) + PIT B
    (bo DG) + PIT O (odliczenia). Program PITy IPS. PIT B i PIT O wypelnione
    wczesniej, dane automatycznie przeniosly sie odpowiednio do poz. 60, 61 i 63
    (pit b) i poz 189 (pit o). nastepnie dopisalam do PIT'a 36 dane z PIT'a 11
    (od pracodawcy). Wydawalo mi sie ze prosta sprawa.... ale.....

    Czesc F1: wykazuję dochód ze stosunku pracy (wpisuje należną zaliczke
    pobraną przez płatnika. Wykazuję stratę z DG (mniejszą niż dochód ze
    stosunku pracy). I tu pierwsza zagwozdka - dochód (poz 92) to dochód ze
    stosunku pracy NIEPOMNIEJSZONY o stratę z DG.

    Ale nic to, brnę dalej. Dochód pomniejsza mi się (i słusznie) o składki na
    ubezpieczenie społeczne (poz. 144 i 146).

    Następnie w części I ponownie pojawia się strata na DG (poz. 174). Nie ma
    ona absolutnie żadnego wpływu na część J (ustalenie podstawy i podatku) -
    wszystko jest liczone od dochodu ze stosunku pracy (caly czas mam nadzieje
    ze gdzies mi sie strata z DG i dochod ze stosunku pracy zsumuja i podatek
    nalezny bedzie mniejszy...)

    Do części K nie mam zastrzeżeń (odliczają się ubezpieczenia zdrowotne i PIT
    O).

    Następnie część L (miałam nadzieję, że w końcu tutaj wyjaśni się sprawa
    straty na DG. Wylicza się podatek nalezny (poz. 197) prawidłowo ale tak
    jakby wogole nie bylo straty na DG. Nastepnie wylicza mi kwote DO ZAPLATY
    jako roznice pomiedzy podatkiem odprowadzonym przez pracodawce (stosunek
    pracy) MINUS kwota podatku naleznego (czyli tyle ile faktycznie powinnam
    zaplacic po odliczeniach)!!!

    W efekcie:
    - nigdzie nie uwzglednilo straty na DG
    - pracodawca odprowadzil za mnie podatek (np. 25zł co wykazal w PIT'cie
    11), ja wyliczylam w PIT'cie podatek nalezny (ulgi itp.) na 15zł, po czym
    okazuje sie ze ja mam odprowadzic jeszcze 10zł. Co jest bzdurą bo nawet
    jakby wogole nie brac pod uwage straty na DG to US ma mi wyplacic te 10zł a
    nie ja US'owi.

    Prosze o informacje co spapralam. Moze powinnam jakiegos "ptaszka" gdzies
    zaznaczyc albo cos? (albo moze inne pity powybierac?) Ewentualnie gdzie
    powinnam to poprawic "z palca". Oczywiscie chcialabym zeby uwzglednilo mi
    strate na DG (pojej uwzglednieniu bedzie dochod a nie strata) no i zeby
    liczylo dochodowy jak nalezy - Urzad placi mi a nie ja Urzedowi ( ;) hihi
    oczywiscie zwraca... :) )

    pzdr
    aska