  • 1. Data: 2005-07-09 09:21:48
    Temat: placa netto
    Od: "Andrzej" <a...@s...waw.wpl>

    Witam,
    Przepraszam za dosc banalne pytanie ale nie umiem policzyc nastepujacej
    rzeczy (z egzaminow wstepnych na sgh):
    pracownik zarabia miesiecznie 1200 zl.brutto. Obliczyc place netto.
    Probowalem tak
    1200 - 18,71%*1200=81,29% * 1200 = 975,48(ZUS)
    teraz zaliczka na podatek dochodowy, trzeba odjac skladke na ubezp zdrowotne
    (7,75%) a poniewaz to pierwszy prog to trzeba odjac ulge podatkowa 44,17 zł
    975,48-44,17=931,37
    92,25% z 931,37 = 859,19
    19% z 859,19 = 163,25
    czyli kwota po opodatkowaniu jest rowna 975,48-163,25=812,23
    teraz zostala jeszcze skladka na ubezp zdrowotne wysokosci 8,5%
    91,5% z 812,23 = 743,19
    No a zgodnie z odpowiedziami powinno byc 846, 42. Ktos by mi mogl
    wytlumaczyc gdzie zrobilem blad? Dodatkowo nie rozumiem co to jest za
    skladka na ubezp. zdrowotne i czemu jest raz rowna 7,75% a raz 8,5% i czym
    sie rozni od ubezpieczenia rentowego i chorobowego wchodzacego w sklad
    ZUS-u.Bylbym bardzo wdzieczny jakby ktos rozwial moje watpliwosci.
    pozdrawiam,
    Andrzej Bernatowicz

  • 2. Data: 2005-07-09 10:00:08
    Temat: Re: placa netto
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:dao4ub$bmr$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Andrzej z adresu <a...@s...waw.wpl> napisał(a):

    > Przepraszam za dosc banalne pytanie ale nie umiem policzyc
    > nastepujacej rzeczy (z egzaminow wstepnych na sgh):
    > pracownik zarabia miesiecznie 1200 zl.brutto. Obliczyc place netto.
    > Probowalem tak

    1. przeszukaj archiwum, było wielokrotnie wałkwane
    2. popatrz na kalkulatory wynagrodzeń - piszą jaką składkę kiedy się odlicza
    (np. składek ZUS na www.infor.pl/kalkulatory)

    jeżeli chodzi o 7,75 i 8,5 to 8,5 płacisz, a od zaliczki na podatek
    odliczasz tylko 7,75

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2005-07-09 19:23:07
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > 1200 - 18,71%*1200=81,29% * 1200 = 975,48(ZUS)
    Ok chociaż te % dość ciekawie przedstawiasz.
> [...]
    > zdrowotne
    > (7,75%) a poniewaz to pierwszy prog to trzeba odjac ulge podatkowa 44,17
    Tu jest błąd.
    ulgę odejmujesz od podatku a nie od dochodu.
    powinno być
    975,48*0,19-44,17=141,20
    > 92,25% z 931,37 = 859,19
    a co to jest 92,25%? no i do czego potem jest ci potrzebna kwota 859,19?
    > 19% z 859,19 = 163,25
    > czyli kwota po opodatkowaniu jest rowna 975,48-163,25=812,23
    Strasznie kręcisz te wyliczenia.
    > teraz zostala jeszcze skladka na ubezp zdrowotne wysokosci 8,5%
    > 91,5% z 812,23 = 743,19

    121,74
    zgodnie z odpowiedziami powinno byc 846, 42. Ktos by mi mogl
    No to sprawdżmy.
    ZUS:
    224,52

    zaliczka na podatek:
    65,60
    Kasa chorych 8,5%:
    82,92

    1200-224,52-65,60-82,92=826,96
    > wytlumaczyc gdzie zrobilem blad? Dodatkowo nie rozumiem co to jest za
    No i jeszcze zapomniałeś o kosztach.
    Koszty 102,25

    --
    PawełJ