  • 1. Data: 2005-02-25 14:42:25
    Temat: podatek
    Od: "maciej" <c...@o...pl>

    Pewnie ten temat byl juz kiedys omawiany,ale nie mam czasu na szukanie...
    Spadek po moim zmarlym ojcu podzielono na cztery czesci <moja matka , ja i moi
    dwaj bracia w tym nieletni z "dobrodziejstwem inwentarza">.W sklad spadku
    wchodzi mieszkanie ,dom i samochod. Slyszalem ,ze dzieci nie musza placic
    podatku za nieruchomosc jezeli nie sprzedadza jej w przeciagu pieciu lat.
    Jestemn zielony w tych sprawach ,a czasu mam malo...prosze o rade.
    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-02-25 22:48:04
    Temat: Re: podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Feb 2005, maciej wrote:
    >+ Jestemn zielony w tych sprawach ,a czasu mam malo...prosze o rade.

    Głupia sprawa... nie każdy może radzić...

    >+ pozdrawiam!

    wzajemnie :)
    A piszę poważnie :)
    - Gotfryd

  • 3. Data: 2005-02-26 10:59:22
    Od: "maciek" <c...@o...pl>

    Głupia sprawa... nie każdy może radzić..

    Mimo wszystko czekam na jakas pomoc!

  • 4. Data: 2005-02-26 11:18:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "maciej" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatku za nieruchomosc jezeli nie sprzedadza jej w przeciagu pieciu lat.

    Za jedną nieruchomość, czyli jedni za dom, drudzy za mieszkanie na ten
    przykład.
    Czyli trzeba podzielić przed objęciem spadku.
    No i nie chodzi o "nie sprzedadzą" tylko o "będą zamieszkiwać".

  • 5. Data: 2005-03-01 22:43:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Feb 2005, Cavallino wrote:

    >+ Użytkownik "maciej" <c...@o...pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ przykład.
    >+ Czyli trzeba podzielić przed objęciem spadku.

    Co do reszty to nie mam pytań.
    Ale to się da "podzielić przed objęciem" ??

    Bo IMO do czynienia mamy z 2 częściami:
    - powstaniem masy spadkowej
    - określeniem udziału w niej
    To powyżej objęte jest podatkiem spadkowym.