    Date: Mon, 20 Dec 2010 17:20:43 +0100
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek 7% lub 22%

    W dniu 19-12-2010 12:12, Jagna W. pisze:

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież to proste :)
    > Kupujesz "coś" w sklepie ze stawką VAT 22%. Ale jeśli kupisz to "coś" w
    > tymże sklepie zamawiając do tego montaż tego "czegoś",

    Jeżeli nabędziesz usługę budowlano-montażową pod tytułem "wymiana drzwi"
    ewentualnie "wykonanie stolarki dzrzwiowej drewnianej".
    Bo 7% przysługuje usługom budowlano - montażowy, a ich cechą
    charakterystyczną jest, że w cenę usługi wliczony jest materiał.

    Bo montaż stolarki otworowej to są prace budowlano-montażowe, i na tym
    się zasadza prawo do 7%.

    ? to całość będzie
    > już sprzedana ze stawką VAT 7% (choć na fakturze nie będzie oczywiście
    > uwzględnionego towaru, lecz usługa). Czasem się to opłaca, czasem nie,
    > bo przy reklamacji samego towaru (nie usługi) można mieć potem problemy.

    Jak się nie kupuje od byle kogo, byle najtaniej, to się dostaje osobną
    gwarancję na stolarkę, podbitą przez montażystę.

    > Wszak na fakturze stoi tylko np. montaż drzwi, więc jak sprzedawca okaże
    > się nieuczciwy, to będzie w żywe oczy wmawiał, że oni jedynie montowali.

    Jeżeli na fakturze będzie tylko "montaż drzwi" to faktura poświadcza
    nieprawdę.
    Musi być co najmniej napisane, że materiał własny wykonawcy.
    A na roboty budowlane to zawiera się przynajmniej ramową umowę, w której
    jest wymienione, kto dostarcza materiał.

    > A Trok pewnie pytał, czy tak można z wanną, kabiną itp. Do niedawna
    > można było, teraz nie mam pojęcia.

    Jak się kupi remont łazienki czy prace wykończeniowe w łazience, albo co
    najmniej wymianę ceramiki i armatury, to będzie 7%.
    I znowu wypada mieć umowę, określającą co wchodzi w skład tych robót i
    kto zapewnia materiał.

    Od wykonawcy który nie chce podpisać umowy należy się trzymać z daleka.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813