  • 11. Data: 2010-12-21 07:20:14
    Temat: Re: podatek 7% lub 22%
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-12-2010 18:42, s...@a...pl pisze:

    > Na czym polegać ma to poświadczenie nieprawdy? Od kiedy jest obowiązek
    > podawania na fakturze istotnych lub mniej istotnych elementów ustnej czy
    > pisemnej umowy?

    "Montaż drzwi" sugeruje wyłącznie usługę, nie roboty budowlano-montażowe.
    Zważywszy na fakt, że zamontowanie drzwi będzie kosztowało max. 20%
    wartości tych drzwi (a jak zamówimy super drogie drzwi, to może być
    2-3%), jest to opis fałszujący rzeczywistość.

    Czy jak na fakturze za wybudowanie ścianki działowej napiszesz "ułożenie
    cegieł" to też jest poprawne i zgodne ze stanem faktycznym?

    Oczywiście nie ma obowiązku niepodkładania się głupio najbliższej kontroli.
    Chociaż taniej będzie strzelić sobie w stopę ze śrutówki, jak ktoś tak
    lubi sporty ekstremalne.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2010-12-21 11:43:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.12.2010 08:20, Maddy pisze:

> [...]
    > wartości tych drzwi (a jak zamówimy super drogie drzwi, to może być
    > 2-3%), jest to opis fałszujący rzeczywistość.

    No ale chyba może być ,,Naprawa drzwi'' albo coś podobnego? W końcu jak
    ja robię ,,Naprawa komputera X'' to chyba mogę w to wtopić części użyte
    do naprawy?

    --
    mgr inż. inż. Przemysław Adam Śmiejek

    Wszystkim grupowiczom, z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia
    życzę wiele łaski Bożej, mocy Bożego pokoju i ogromu błogosławieństwa.

    Radujcie się w panu zawsze, powtarzam radujcie się!
    Pan jest blisko. Flp 4,4.5

  • 13. Data: 2010-12-22 07:21:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > No ale chyba może być ,,Naprawa drzwi'' albo coś podobnego? W końcu jak
    > ja robię ,,Naprawa komputera X'' to chyba mogę w to wtopić części użyte
    > do naprawy?

    Może być naprawa (jak drzwi co do zasady zostają te same - jak
    naprawiasz komputer to nie wymieniasz po prostu starego na nowy,
    prawda?) albo wymiana - jak stare zastępujemy nowymi (wymiana drzwi,
    wymiana pamięci itp).
    Gimnastyka zaczyna się, gdy drzwi nigdy nie było - ale wtedy trzeba
    sięgnąć do nomenklatury budowlanej, która zna takie użyteczne potworki
    jak "wykonanie stolarki otworowej w budynku mieszkalnym" (gwałt na
    polszczyźnie, ale wytrąca broń z ręki skarbówce) - drzwi i okna to cześć
    budynku, niezamontowane trwale albo bez obróbek murarskich nie spełniają
    swojej funkcji.

    Na fakturze ma być opis zgodny z rzeczywistością, ale dla własnego dobra
    sprzedawcy, nie należy pisać dwuznacznie.
    To się potem mści.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2010-12-22 17:42:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.12.2010 08:21, Maddy pisze:
    > Może być naprawa (jak drzwi co do zasady zostają te same - jak
    > naprawiasz komputer to nie wymieniasz po prostu starego na nowy,
    > prawda?)

    Czasami wymieniam. Ale powiedzmy dla uproszczenia ,,naprawa/remont
    mieszkania/przedpokoju'' i w ramach tego remontu wymiana określonych
    podzespołów mieszkania/przedpokoju.

  • 15. Data: 2010-12-23 07:04:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Czasami wymieniam. Ale powiedzmy dla uproszczenia ,,naprawa/remont
    > mieszkania/przedpokoju'' i w ramach tego remontu wymiana określonych
    > podzespołów mieszkania/przedpokoju.

    To jest pytanie czy twierdzenie?
    Bo ja pytanie, to odpowiedź była już dwa razy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2010-12-23 07:13:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.12.2010 08:04, Maddy pisze:

    > To jest pytanie czy twierdzenie?
    > Bo ja pytanie, to odpowiedź była już dwa razy.

    Niestety nie rozumiem jej. Możesz ją sprecyzować. Ja analogię próbuję
    stosować.

    Przychodzę Ja. Biorę komputer do naprawy i naprawa polega na wymianie
    płyty głównej albo wręcz całego komputera -- tak mi kiedyś serwis
    ,,naprawił'' laptopa jednego. Na fakturze oczywiście była naprawa.

    Przychodzi gość, robi remont przedpokoju, w ramach tegoż wymienia drzwi
    jako podzespół. Na fakturze ,,remont przedpokoju''.

    Pisałaś coś o nieistniejących drzwiach, ale też mi się zdarzyło
    fakturować ,,naprawa komputera'' czy ,,modernizacja sieci komputerowej''
    i w ramach tego dołożyć jakieś podzespoły, choćby kable sieciowe, karty,
    przełączniki.

    Możesz odnieść się do tych przypadków biorąc poprawkę, że mówisz do
    ciemnego laika? Bo niestety nie załapałem z twoich wywodów czy robię
    dobrze czy źle.

  • 17. Data: 2010-12-23 10:00:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-12-23 08:13, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Możesz odnieść się do tych przypadków biorąc poprawkę, że mówisz do
    > ciemnego laika? Bo niestety nie załapałem z twoich wywodów czy robię
    > dobrze czy źle.

    Idea jest banalnie prosta.

    Masz jak najdokładniej opisać to co było przedmiotem sprzedaży. Im
    dokładniej opiszesz tym (potencjalnie) będziesz miał mniej problemów
    podczas ewentualnej kontroli.

    Oczywiście IMHO zupełnie wyczerpującym opisem jest - posługując się
    Twoim przykładem - "remont przedpokoju zgodnie z umową xyz z dnia ddmmyyyy".

    Umowę jak zgaduję masz spisaną precyzjnie a przynajmniej jest to w
    Twoim, dobrze pojętym, interesie.

    Piotrek

  • 18. Data: 2010-12-23 15:31:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.12.2010 11:00, Piotrek pisze:

> [...]
    > ddmmyyyy".
    >
    > Umowę jak zgaduję masz spisaną precyzjnie a przynajmniej jest to w

    Znaczy jak naprawiam klientowi komputer, to mam spisywać dodatkową umowę
    o zakresie prac i wymienionych w naprawie podzespołów?

    No i wracając do sprawy budowlanej, jeżeli wymienię te podzespoły to nie
    przeszkadza, żeby stawka była 7%, choć podzespoły kupione na 22?

  • 19. Data: 2010-12-23 15:46:12
    Temat: [OT] Re: podatek 7% lub 22%
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 23.12.2010 16:31, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Radujcie się w panu zawsze, powtarzam radujcie się!

    Dziękuję za życzenia, mam dwie uwagi:
    1) "panu" z dużej litery
    2) daj w końcu dobry przykład na to radowanie się, może być od nowego
    roku ;)

    --
    Tomek

  • 20. Data: 2010-12-23 16:03:42
    Temat: Re: [OT] Re: podatek 7% lub 22%
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.12.2010 16:46), tomek wrote:
    > 2) daj w końcu dobry przykład na to radowanie się, może być od nowego
    > roku ;)

    Amen