  • 1. Data: 2003-12-31 09:11:01
    Temat: podatek liniowy+ulgi czyli i rybki i akwarium
    Od: " zielony" <g...@W...gazeta.pl>

    Czy można (w szczególnym przypadku) skorzystać z dobrodziejstw
    podatku liniowego nie tracąc pozostałych (jeszcze) ulg podatkowych?

    założenia:
    -małżeństwo prowadzące DG (s.c.) na zasadach ogólnych (KPiR)
    -dochody roczne > 40 tys/os.

    sposób:
    od nowego roku zmiana udziałów s spółce z domyślnych 50/50%
    na np. 30/70% tak by małżonek z mniejszymi udziałami
    na pewno nie przekroczył pierwszego progu podatkowego
    i jednoczesny wybór podatku liniowego przez drugiego małżonka.

    efekt:
    -unikniecie opodatkowania stawka progresywną
    -zachowanie ulg (remontowa)
    -zachowanie 1 kwoty wolnej od podatku (zysk 530zł)

    pytania:
    -czy powyższy scenariusz jest możliwy do przeprowadzenia
    i zgodny z prawem,
    czy też zawiera jakiś haczyk, którego nie zauważyłem?
    -jak zmienia się udziały w spółce?

    pozdrawiam,
    zielony

  • 2. Data: 2003-12-31 10:40:43
    Temat: Re: podatek liniowy+ulgi czyli i rybki i akwarium
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Dec 2003, zielony wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ czy też zawiera jakiś haczyk, którego nie zauważyłem?

    ...właśnie wyciągnąłeś haczyk.
    Poszukaj wątku zaczętego "trudnym pytaniem" Slayera (jak tutejszy
    spec od PCC zaczyna zadawać pytania, to już jest groźnie :)) oraz
    (na co on sam zwrócił uwagę) problem z zakazem "wyjęcia" majątku
    ze spółki.
    Masz z czego *dołożyć* czy chcesz rozwiązywać spółkę celem
    zawiązania na nowo ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2003-12-31 14:52:40
    Od: " zielony" <g...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > ze spółki.
    > Masz z czego *dołożyć* czy chcesz rozwiązywać spółkę celem
    Przeczytałem, włos na głowie (i chyba nie tylko) mi sie zjeżył =8-O
    zzieleniałem jeszcze bardziej, jeśli można tak powiedzieć,
    bo nabrałem odcienia sinoburozielonego.
    Czyli nie ma prostego sposobu na zmianę proporcji udziałów w s.c.?
    Ba, nawet nie ma jak ustalić ile te udziały wynoszą?
    (Dodam, że umowy spółki nie ma, bo 7 lat temu US nie wymagał takowej,
    jeżeli spółka była zawierana przez małżonków)

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    pozdrawiam, zielony

  • 4. Data: 2004-01-02 14:05:16
    Od: r...@o...pl

    > ...właśnie wyciągnąłeś haczyk.
    > Poszukaj wątku zaczętego "trudnym pytaniem" Slayera (jak tutejszy
    > spec od PCC zaczyna zadawać pytania, to już jest groźnie :))

    Gdzie znajdę ten wątek - jakoś mi się nie udało
    Pozdr
    RCzyż

  • 5. Data: 2004-01-02 14:26:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004 r...@o...pl wrote:

> [...]
    >+
    >+ Gdzie znajdę ten wątek - jakoś mi się nie udało

    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=gro
    up:*.podatki&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&sc
    oring=r&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&
    as_maxd=25&as_maxm=9&as_maxy=2004

    Wstawiasz:

    Pokaż tylko wiadomœci, których autorem jest: slayer
    z którymkolwiek ze słów: cywilna cywilny

    ...i pierwsze trafienie:
    http://tinyurl.com/yvouq
    ....czyli:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&safe=off&th=c6e47acb2d541ea7&rnum=1

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-12 11:47:48
    Od: "RIP" <r...@b...pl>

    wiadomości > Poszukaj wątku zaczętego "trudnym pytaniem" Slayera (jak
    tutejszy
    > spec od PCC zaczyna zadawać pytania, to już jest groźnie :)) oraz
    > (na co on sam zwrócił uwagę) problem z zakazem "wyjęcia" majątku
    > ze spółki.
    [..]

    Czy chodzi o to: ?

    >niestety nie da się tego w ten sposób zrobić ponieważ nie ma możliwości
    >wyciągnięcia części wkładów przez jednego ze wspólników bez likwidacji
    spółki.
    >KC art. 863
    >§ 2. W czasie trwania spółki wspólnik nie może domagać się podziału
    wspólnego
    >majątku wspólników.

    Przeicez z tego WCALE nie wynika ze zakazane jest "wyjecie" majatku ze
    spolki.
    § 2 oznacza ze nie mozna zmusic wspolnia do podzialu majatku jesli nie
    wyraza on na to zgody.

    Pozdr.

    --RIP--

  • 7. Data: 2004-01-12 15:52:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, RIP wrote:
    [...]wątku zaczętego "trudnym pytaniem" Slayera [...]
    >+ Czy chodzi o to: ?

    Tak.

    [...]
> [...]
    >+ > się podziału wspólnego majątku wspólników.
    >+
    >+ Przeicez z tego WCALE nie wynika ze zakazane jest "wyjecie"

    Jak to nie ??

    >+ § 2 oznacza ze nie mozna zmusic wspolnia do podzialu majatku jesli nie
    >+ wyraza on na to zgody.

    A skąd wyczytałeś że nie wolno domagać się OD WSPÓLNIKA ?
    Przecież taki podział w sposób oczywisty mógłby naruszyć prawa
    osób trzecich: wierzycieli, Skarbu Państwa, ZUSu, banku w którym
    mają konto... i kogokolwiek kto kiedykolwiek *mógłby* mieć
    jakiekolwiek roszczenie do owej spółki !
    Majątek wspólny jest inaczej chroniony niż majątek odrębny (nie
    wolno z niego np. egzekwować "osobistych" długów wspólników), więc
    "wyjęcie" częsci majątku działa na ewidentą szkodę wszystkich
    *potencjalnych* wierzycieli.
    IMHO interpretacja Slayera ma podstawy... Zapis najwyraźniej
    chroni wszystkich kontrahentów :)

    Przeczytawszy ów zapis ze trzy razy nie ośmieliłem się protestować :)
    (a po pierwszym przeczytaniu AFAIR miałem chęć :)), bo skoro NIE
    NAPISANO że "nie może domagać się od wspólnika", to znaczy
    że nie może domagać się *w ogóle*.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-01-16 08:54:17
    Od: "RIP" <r...@b...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Jak to nie ??
    [...]

    Ok, kajam sie...,widocznie zacma myslowa ogarnela mnie owego dnia.

    Pozdr.

    --RIP--

  • 9. Data: 2004-01-16 21:55:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004, RIP wrote:
    [...]
    >+ Ok, kajam sie...,widocznie zacma myslowa ogarnela mnie owego dnia.

    Nie ma za co :) - ja wtedy w pierwszym odruchu też chciałem na
    Slayera naskoczyć, ale przezornie pomyślałem że to niebezpieczne
    i przeczytałem jeszcze dwa razy ;) !

    pozdrowienia :) Gotfryd