  • 1. Data: 2004-04-08 10:19:17
    Temat: Re: podatek od czynnosci cyw-praw
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    LeonT wrote:

> [...]
    > podatku od czynnosci.. Otoz wzialem kredyt na mieszkanie we frankach.
    > Mieszkanie juz kupilem, teraz zlozylem wniosek do sadu o wpis w dziale
    > III, chodzi o hipoteke zwykla i kaucyjna na rzecz banku ktory udzielil
    > kredytu. Musze teraz zaplacic wyzej wspomniany podatek, ale nie wiem czy
    > kwota ktora jest podstawa do naliczenia tego podatku to kwota kredytu
    > jaka byla okreslona w dniu podpisania umowy o kredyt z bankiem
    > (przeliczona z CHF na PLN w tym dniu), czy to ma byc kwota faktycznie mi
    > wyplacona w PLN w kolejnych transzach. Wiadomo ze kurs CHF sie zmienia.

    A kredyt pewnie dostal Pan w zlotowkach - prawda ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-08 12:36:38
    Od: "Slayer" <s...@g...pl>

    LeonT <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > (przeliczona z CHF na PLN w tym dniu), czy to ma byc kwota faktycznie mi
    > wyplacona w PLN w kolejnych transzach. Wiadomo ze kurs CHF sie zmienia.

    po pierwsze ten podatek jest solidarny i za zapłatę odpowiadasz zarówno ty,
    jak i bank, więc w interesie banku jest to abyś to ty jak najszybciej
    zapłacił, jeżeli w terminie nie zostanie złożona deklaracja podatkowa PCC-1
    to zarówno bank i jak ty zostaniecie za to ukarani....
    po drugie IMHO obowiązek podatkowy od tych czynności powstaje z chwilą
    zlożenia wniosku do sądu, od hipoteki kaucyjnej płacisz podatek zryczałtowany
    w wys. 19zł, a od zwykłej 0,1% przeliczając walutę po średnim kursie NBP
    obowiązującym na dzień powstania obowiązku podatkowego..

  • 4. Data: 2004-04-14 06:18:14
    Od: LeonT <l...@p...onet.pl>

    Slayer wrote:
> [...]
    > w wys. 19zł, a od zwykłej 0,1% przeliczając walutę po średnim kursie NBP
    > obowiązującym na dzień powstania obowiązku podatkowego..

    Wielkie dzieki :)

    --
    LeonT