  • 11. Data: 2009-03-06 10:57:27
    Temat: Re: podatek od dochodow osobistych - miejsce zamieszkania / zameldowania
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Pytasz się o praktykę, czy teorię? W praktyce zamelduje się tam,
    > gdzie ma rodzinę. W teorii po 3 dobach mieszkania kątem w kawalerce ma się
    > tam zameldować.

    A wracając od piątku do poniedziałku (czasami wtorku) do domu, ma się znowu
    przemeldowywać?
    Durna ta teoria.

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 12. Data: 2009-03-06 11:10:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MariuszM pisze:

    > A wracając od piątku do poniedziałku (czasami wtorku) do domu, ma się
    > znowu przemeldowywać?
    > Durna ta teoria.

    Można jeszcze pokombinować z meldunkiem stałym w domu i tymczasowym w
    miejscu pracy (np. studenci często meldują się tymczasowo w akademikach
    na czas roku szkolnego, pozostawiając sobie meldunek stały w domu
    rodzinnym - prowadzi to do dalszych absurdów - np. w ciągu roku
    akademickiego ich właściwym US jest US w mieście, gdzie się uczą, ale że
    i tak do rozliczeń PITa liczy się dzień zamieszkania 31 grudnia danego
    roku, to podatki i tak idą do miasta rodzinnego - jeśli w tym czasie tam
    mieszkali (o co nietrudno w okresie świątecznym) i dokonali prawidłowej
    zmiany US.

    Teoria jest durna, jak cała ustawa. Tak to jest, jak państwo chce
    wiedzieć i móc za dużo. Ogólnie to jakoś działa, ale przy zbyt
    skomplikowanym stanie faktycznym obnaża swoją głupotę. Tak jest z
    wieloma sprawami. Nieraz oczywistymi, nieraz nie.

    Na przykład: żona Kowalskiego może mu gotować obiady za darmo,
    podobnie żona Wiśniewskiego dla Wiśniewskiego, ale jak będą chcieli się
    wymienić żonami, aby im obiady gotowały, to nie można - ZUSy, srusy,
    działalności itp. Nie do realizacji (legalnie). A czym się te dwie
    sytuacje różnią? Praktycznie niczym. Problemem jest tylko państwo, które
    chce za dużo i w nietypowych sytuacjach "się wykrzacza".

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-03-06 11:22:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-06, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    [...]

    > I bedziesz wtedy lojalnym wobec panstwa uczciwym idiota.
    > Kazde przemeldowanie powoduje wymiane dowodu osobistego,
    > prawa jazdy, dowodow rejestracyjnych, papierow zwiazanych
    > z prowadzeniem DG itd. Kasa, kasa, kasa...

    Czasowe nie powoduje, więc nie każde.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2009-03-06 14:33:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MariuszM wrote:
    > A co jeśli wynajmuje się mieszkanie i właściciel nie chce zameldować?

    to nie właściciel melduje tylko ty sie meldujesz

  • 15. Data: 2009-03-06 14:36:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:
    > Kazde przemeldowanie powoduje wymiane dowodu osobistego,
    > prawa jazdy, dowodow rejestracyjnych, papierow zwiazanych
    > z prowadzeniem DG itd. Kasa, kasa, kasa...

    taaaa, powiedział co wiedział.

  • 16. Data: 2009-03-06 23:17:02
    Od: "lbz" <s...@w...pl>

    mam wrazenie, ze placenie podatkow w miejscu zameldowania, a nie
    zamieszkania staje sie powszechna praktyka - w mojej robocie kadrowa
    twierdzi, ze polowe pracownikow nadal placi podatki w miejscu zameldowania,
    choc w wawie mieszkaja juz 5-10 lat (a zameldowanie maja z dawnych lat u
    rodzicow)

    nawet w pracy maja maja formularze, urzad skarbowy wlasciwy wg miejsca
    zamieszkania/zameldowania (zaznaczyc wybrane)

    i jakos nie slyszalem, by ktokolwiek kiedykolwiek sie przyczepil.....

    choc znajac zycie moze to prowadzic do problemow....

  • 17. Data: 2009-03-07 01:48:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lbz wrote:

    > i jakos nie slyszalem, by ktokolwiek kiedykolwiek sie przyczepil.....

    za to kiedyś zrobią hurtową akcję

  • 18. Data: 2009-03-07 06:58:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > za to kiedyś zrobią hurtową akcję

    Musieliby chyba zatrudnić do tego milion nowych urzędników ;)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-03-07 08:40:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Musieliby chyba zatrudnić do tego milion nowych urzędników ;)

    Zostaniesz kiedyś Ministrem Płacy Pracy na Czasy Cięzkiego Kryzysu

  • 20. Data: 2009-03-07 12:23:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:

    > taaaa, powiedział co wiedział.

    A masz cos merytorycznie do powiedzenia? ;)
    Moze wiesz cos na temat zniesienia odplatnosci od wystawienia
    tych druczkow, blankietow, pseudo-kart itd?

    Bo jezeli bylby to tylko nieodplatny wpis w bazie PESEL,
    a na druczkach bylby ten PESEL jako odsylacz do wpisow
    w bazie to OK. Ale jezeli struktury panstwowe sterowane
    przez cwiercinteligentow z Wiejskiej zmuszaja mnie do
    zbednych wydatkow, to bede sie przed tymi wydatkami bronil.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek