  • 1. Data: 2002-06-25 20:02:04
    Temat: podatek od pozyczki udzialowca
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    Normalnie pozyczka podlega 2% podatkowi od czynnosci cywilnoprawnych, lecz
    obilo mi sie o uszy ze jest jakies odstepstwo od tego w przypadku pozyczki
    udzielonej przez udzialowca na rzecz spolki w ktorej jest udzialowcem. Czy
    to prawda, a jesli tak to gdzie jest podstawa prawna?
    Z gory dzieki za odpowiedz.
    derski

  • 2. Data: 2002-06-25 21:17:23
    Temat: Re: podatek od pozyczki udzialowca
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "derski" <d...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udzielonej przez udzialowca na rzecz spolki w ktorej jest udzialowcem. Czy
    > to prawda, a jesli tak to gdzie jest podstawa prawna?

    Ustawa o PCC. Ewentualnie zajrzyj na strone 4/4 deklaracji PCC-1.
    PCC liczy sie w takiej sytuacji od kwoty kapitalu i pozyczek narastajaco.

    Karol

  • 3. Data: 2002-06-26 09:41:21
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj derski,

    W Twoim liście datowanym 25 czerwca 2002 (22:02:04) można przeczytać:
    d> Normalnie pozyczka podlega 2% podatkowi od czynnosci cywilnoprawnych, lecz
    d> obilo mi sie o uszy ze jest jakies odstepstwo od tego w przypadku pozyczki
    d> udzielonej przez udzialowca na rzecz spolki w ktorej jest udzialowcem. Czy
    d> to prawda, a jesli tak to gdzie jest podstawa prawna?
    d> Z gory dzieki za odpowiedz.
    d> derski

    USTAWA
    z dnia 9 września 2000 r.
    o podatku od czynności cywilnoprawnych.
    (Dz. U. z dnia 17 października 2000 r.)

    Art. 7. 1. Stawki podatku wynoszą:
    9) od umowy spółki:
    a) od wartości wkładów wniesionych do majątku spółki,
    kapitału zakładowego (akcyjnego),
    b) od podwyższenia wartości wkładów wniesionych do majątku
    spółki albo kapitału zakładowego (akcyjnego),
    c) od pożyczek i dopłat
    - których łączna wartość wynosi:
    - do 20.000 zł 1 %
    od 20.000 zł do 30.000 zł 200 zł + 0,5% nadwyżki ponad 20.000 zł
    ponad 30.000 zł 250 zł + 0,1% nadwyżki ponad 30.000 zł

    W twoim przypadku - pkt c.

    Ale to nie wszystko, bo nie wystarczy policzyć 1% i zapłacić. Należy
    policzyć dotychczasowe wpłaty opłaty skarbowej i PCC, zsumować,
    policzyć dotychczasowe podstawy do opłat zsumować, policzyć łącznie
    podstawę, policzyć łącznie PCC i zapłacić różnicę. Trochę może nie
    jasno tłumaczę ale podatek liczy się jakgdyby narastająco.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl