  • 1. Data: 2007-01-02 13:20:17
    Temat: podatek od spadku
    Od: "mail102" <m...@p...onet.pl>

    Może mi ktoś wyjaśni jak będzie z 3 spadkobiercami i domem o pow. 200m2?

    Art. 16. 1. W przypadku nabycia budynku mieszkalnego lub jego części, (...):
    1) w drodze spadku lub darowizny przez osoby zaliczane do I grupy podatkowej,
    - nie wlicza się do podstawy opodatkowania ich wartości do łącznej wysokości
    nieprzekraczającej 110 m2 powierzchni użytkowej budynku lub lokalu.

    - Czy do podstawy opodatkowania bierze się powierzchnię domi 200m - 110m, czy
    może jednak w przypadku domu 200m-trowego ten przepis nie ma zastosowania?

  • 2. Data: 2007-01-02 14:16:45
    Temat: Re: podatek od spadku
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mail102" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > czy
    > może jednak w przypadku domu 200m-trowego ten przepis nie ma zastosowania?

    Ma zastosowanie.
    Podatek zapłacisz od nadwyzki.