  • 1. Data: 2007-01-02 11:22:42
    Temat: kiedy fv
    Od: "G" <g...@m...pl>

    Jeżeli w grudniu klient zapłacił abonament za styczeń ( abonament za usługę
    dostarczenia internetu ) to fv powinno się wystawić jeszcze w grudniu czy
    dopiero w styczniu??

  • 2. Data: 2007-01-02 16:34:58
    Temat: Re: kiedy fv
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "G" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli w grudniu klient zapłacił abonament za styczeń ( abonament za
    > usługę
    > dostarczenia internetu ) to fv powinno się wystawić jeszcze w grudniu czy
    > dopiero w styczniu??

    Fakturę zaliczkową należy wystawić do 7 dni od otrzymania zaliczki, przy
    czym obowiązek podatkowy VAT powstaje w miesiącu otzymania zaliczki, więc
    VAT musi iść do grudnia. Kwota netto natomiast nie będzie przychodem, tylko
    dopiero w styczniu.
    --
    pozdrawiam
    Magdi

  • 3. Data: 2007-01-02 18:07:57
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Magdi" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czym obowiązek podatkowy VAT powstaje w miesiącu otzymania zaliczki, więc
    > VAT musi iść do grudnia. Kwota netto natomiast nie będzie przychodem,

    A czy kwota zaliczki netto dochodem może być czy pod żadnym pozorem dochodem
    być nie może?
    Mam taką sytuację jak opisna w poście, ale też taką, że klient płaci za
    sprzęt, który sprowadzam od dystrybutora, od którego fakturę mam z 2
    stycznia.
    Akurat wolałbym dla ułatwienia mieć całą fakturę zaliczkową podaną jako
    dochód grudnia.
    Czy taka zaliczkowa faktura jest pełnym kosztem dla płatnika takiej faktury?

    SIM

  • 4. Data: 2007-01-02 21:49:26
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dochód grudnia.
    > Czy taka zaliczkowa faktura jest pełnym kosztem dla płatnika takiej

    cytat z ustawy Ustawa z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób
    prawnych (dla os.fiz. jest pewnie analogiczny):

    Art. 12. Ust. 4. Do przychodów nie zalicza się:
    1) pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i
    usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a także
    otrzymanych lub zwróconych pożyczek (kredytów), z wyjątkiem
    skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek (kredytów),

    Jako nabywca nie uznałabym za KUP zaliczki na towar czy środek trwały, bo
    nie ma podstaw.
    A kiedy dostałeś TOWAR, którym handlujesz i kiedy przekazałeś go swojemu
    klientowi?

    Magdi

  • 5. Data: 2007-01-03 09:13:01
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

> [...]
    > także otrzymanych lub zwróconych pożyczek (kredytów), z wyjątkiem
    > skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek (kredytów),

    Dziekuję. Faktycznie w ustawie dla os.fiz. jest wręcz identycznie.

> [...]
    > nie ma podstaw.
    > A kiedy dostałeś TOWAR, którym handlujesz i kiedy przekazałeś go swojemu

    Fizycznie towaru nie dostaję: towar wysyła dystrybutor wprost do mojego
    Klienta i czasem nie od razu cały, ale to co ma dostępne - czyli może być,
    że część jest wysyłana w 2006 a część w 2007. Może być też tak, że Klient
    kupuje towar, który dostanie od różnych dostawców w różnych terminach. U
    mnie faktury od dostawców będa z 2007 roku.
    Ode mnie mój Klient dostaje fakturę na konkretny towar bez info, czy jest to
    zaliczka, czy nie jest. Ponieważ nie mam jednoznacznej pewności, kiedy
    dystrybutor wysyła towar do mojego Klienta, więc chciałbym ując moją fakturę
    jako dochów w 2006 rok - czyli w dacie wystawienia faktury.

    Pozdrawiam i dziękuję
    SIM

  • 6. Data: 2007-01-03 21:48:25
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

> [...]
    > dystrybutor wysyła towar do mojego Klienta, więc chciałbym ując moją
    > fakturę jako dochów w 2006 rok - czyli w dacie wystawienia faktury.

    otrzymując zaliczkę powinieneś wystawić fakturę na której będzei napisane
    'zaliczka na towar' czy coś takiego i to nie będzie podstawą zaliczenia
    przez Twojego klienta tych zakupów w KUP, podstawą może być dopiero dokument
    wydania towaru.

    Z drugiej strony masz możliwość sprawdzenia kiedy towar wychodzi od
    dystrybutora, są przecież listy przewozowe itd.

    Ja bym przychody i koszty rozliczyła w 2007 roku (solidnie to dokumentując
    tym, kiedy wyszedł towar itd.), ale VAT od faktury zaliczkowej do grudnia
    2006

    ale, jak pisała Maddy, każdy odpowiada za siebie

    pzdr
    Magdi