  • 11. Data: 2007-08-01 13:36:33
    Temat: Re: podatek od sprzedazy mieszkania - platnosc w ratach
    Od: "jk" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:46a01a8f@news.home.net.pl...
> [...]
    >
    > Sprawa ma sie nastepujaco. Sprzedano mieszkanie, w akcie notarialnym
    > figuruje zapis, ze platnosc dokonana bedzie w dwoch transzach. W dniu
    > podpisania aktu 10% bezposrednio na rachunek kredytowy banku (splata
    > pozostalej kwoty) i transza 2 - do 30 dni po podpisaniu aktu, nie
    > wczesniej niz +20 dni od dnia podpisania aktu.
    >
    > W jakim terminie zobowiazany jestem zaplacic 10% podatek od sprzedazy
    > nieruchomosci? Od notariusza nie otrzymano zadnych wytycznych. Czy
    > termin (zgaduje 14 dni (obym sie mylil)), liczony jest od dnia
    > podpisania aktu czy od daty otrzymania zaplaty za mieszkanie?

    czyżby nieruchomość była sprzedana w 2006 roku?.Bo od 1.01.2007 podatek od
    sprzedaży nieruchomości wynosi 19% (art 30e uopdof) i płaci sie go w
    terminie do 30 kwietnia roku następnego. Jest to podatek zryczałtowany - nie
    łączy sie go z innymi dochodami. Chociaż sa nowe sposoby uniknięcia tego
    podatku.
    jureK

  • 12. Data: 2007-08-01 13:41:30
    Od: "jk" <j...@w...pl>

    Użytkownik "jk" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > łączy sie go z innymi dochodami. Chociaż sa nowe sposoby uniknięcia tego

    no, trochę namieszałem, ale warto zaglądnąć tu:
    http://www.pit.pl/pages/i/1491.php

    jureK

  • 13. Data: 2007-08-01 14:34:24
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > no, trochę namieszałem, ale warto zaglądnąć tu:
    > http://www.pit.pl/pages/i/1491.php
    >
    > jureK

    Nie ty namieszałeś tylko "kaczki" co to naobiecywały likwidację podatku 10% i
    obietnicy dotrzymały - prawie - prawie czyni wielką różnicę.
    Mało kto zwraca uwagę na to ,że nowy 19% podatek dotyczy nieruchomości
    nabytych po 31 grudnia 2006 i wpedza się w problemy.

    A wracając do jak zwykle sceptycznych uwag Gotfryda i "frajerstwa" kupujacego
    to zapewniam Cię kolego , że są sposoby zabezpieczenia się przed tymi
    wszystkimi złymi możliwościami które wymieniłeś . Weż pod uwagę taką sytuację
    w której zakup w tej formie jest finansowany z kredytu bankowego
    zabezpieczonego hipoteką kaucyjną. Dodatkowo w umowie przedwstępnej
    sprzedający udziela pełnomocnictwa Bankowi do zawarcia umowy ostatecznej z
    kupującym a bank pobiera od sprzedającego depozyt w kwocie 1 zł.Ponadto w
    obecnych czasach tylko frajer nie sprawdza sprzedającego w zakresie zaległości
    podatkowych i stanu księgi wieczystej na dzień podpisania umowy. Tylko frajer
    nie zgłasza do sądu wieczystoksięgowego umowy przedwstępnej.I tylko notariusz
    jak zwykle jest "zarobiony" dwa razy zamiast raz.
    Natomiast fiskusa da się w majestacie prawa pozbawić dochodu - co cieszy.

    Pzdr- Kriss

  • 14. Data: 2007-08-01 20:53:49
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > sytuację
    > w której zakup w tej formie jest finansowany z kredytu bankowego

    A znasz jakikolwiek bank, ktory na taki numer pojdzie?
    Watpie, zebys taki znalaz.

> [...]
    > jak zwykle jest "zarobiony" dwa razy zamiast raz.
    > Natomiast fiskusa da się w majestacie prawa pozbawić dochodu - co cieszy.

    Wiesz ile sie czeka na wpis do ksiegi i ile razy w tym czasie mozna to
    mieszkanie sprzedac.
    Nie takie numery sie robi.
    W ciagu jednego dnia jestem w stanie to samo mieszkanie sprzedac kilka razy
    i w zadnej ksiedze wieczystej nie znajdziesz sladu, ze za chwile jestem
    umowiony u innego notariusza na sprzedaz tego co ci przed chwila sprzedalem.

  • 15. Data: 2007-08-01 22:04:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2007, Kriss wrote:

    > A wracając do jak zwykle sceptycznych uwag Gotfryda

    Jakoś wyjątkowo mało sceptycznie się wypowiadałem :], czepiasz się.
    Nadto jak idzie o "frajerstwo" to chyba w przypadku przeciętnego
    człowiek sprawa nie wygląda tak różowo.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-08-10 13:59:46
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja pytałam o:

> [...]

    Ty piszesz o:

    > Umowa przedwstępna sprzedaży nieruchomości

    To znasz jakiś przykład, czy może przestaniesz mylić ze sobą te dwa pojęcia?
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/