  • 1. Data: 2007-07-19 15:46:29
    Temat: Podatek dochodowy - jak to obliczyc? POMOCY :(
    Od: "Andrzej E." <n...@t...ma>

    Przeczytalem, wszystkie posty na forum...
    I mam juz tak kwadratowa glowe, ze nic nie wiem.
    Bardzo prosze o pomoc:
    Realizuje teraz swoj biznes plan gdzie mam obliczyc
    podatek dochodowy (roczny/za caly rok).
    Rozliczac sie bede na podstawie KPiR (19%):

    1 rok:
    przychody: 126.000 zł
    koszty: 67:700 zł
    zus: 3.600 zł (nie wliczony w koszty)

    2 rok
    przychody: 208.000 zł
    kozty: 106.900 zł
    zus: 3.600 zł (nie wliczony w koszty)

    Jestem rocznym absolwentem
    uczelni wyzszej, zatem o ile dobrze wiem przez 24 miesiace
    bede placil ZUS w wysokosci ok 300zł miesięcznie, czyli
    rocznie to 3600zl.
    Nie za bardzo wiem o co chodzi z kwota: "530,08 zł (kwota wolna od
    podatku)"?
    Ani o co chodzi z Składka na Ubezp. Zdrowotne (płacisz 8,75 % a
    odliczasz tylko 7,75%).
    No i to, ze : "Za każdy miesiąc liczy sie narastająco."

    Czy ta kwota wolna od podatku jest taka sama w momencie gdy placi sie
    mniejszy ZUS?

    O co chodzi z tymi kwotami odpowiednio za -fundusz emerytalno/ rentowy
    -zdrowotny
    -ubezpieczeniowy... jakies zmienne oprocentowanie tu wsytepuje i rozne
    sumy... Jakie?
    :(
    glowa mi peka

    prosze o pomoc
    Andrzej
    dziekuje

  • 2. Data: 2007-07-19 16:18:41
    Temat: Re: Podatek dochodowy - jak to obliczyc? POMOCY :(
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Andrzej E. w <news:f7o18l$18t$2@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Przeczytalem, wszystkie posty na forum...
    [...]
    > Rozliczac sie bede na podstawie KPiR (19%):
    [...]
    > Nie za bardzo wiem o co chodzi z kwota: "530,08 zł (kwota wolna od
    > podatku)"?

    Czyli ustawy nie przeczytałeś.

    Albo liniowy 19% albo progresywny i w pierwszym progi minus ta nieszczęsna
    "kwota wolna", która w ustawie nosi nazwę kwoty zmniejszającej podatek i na
    2007 i 2008 jest określona i *różna* od 530,08

    > Ani o co chodzi z Składka na Ubezp. Zdrowotne (płacisz 8,75 % a
    > odliczasz tylko 7,75%).

    Te procenty w 2007 też są różne(9 i 7,75). Od wyliczonego podatku odejmujesz
    kwotę 7,75% podstawy wymiaru składki na ub. zdr.(zapłaconej składki, która
    wynosi w 2007 9% podstawy...)

    > No i to, ze : "Za każdy miesiąc liczy sie narastająco."

    Czyli od początku roku co miesiąc sumujesz przychody, koszty, zapłacone
    składki i liczysz odpowiednie procenty, liczysz własciwe różnice...

    > Czy ta kwota wolna od podatku jest taka sama w momencie gdy placi sie
    > mniejszy ZUS?

    Albo rybki albo akwarium, o czym było wyżej.

    > O co chodzi z tymi kwotami odpowiednio za -fundusz emerytalno/ rentowy
    > -zdrowotny
    > -ubezpieczeniowy... jakies zmienne oprocentowanie tu wsytepuje i rozne
    > sumy... Jakie?

    Jest taka fajna tabelka dla leniwych na stronach ZUSu
    <http://www.zus.pl/files/minimalna_podstawa.pdf>...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-07-19 16:42:09
    Od: "Andrzej E." <n...@t...ma>

    czyli nic nie wiem ;(
    Najgorsze jest to, ze musze miec to na jutro na 8 rano... :(
    A moj mozg wlasnie przestal pracowac!

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2007-07-19 16:43:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-07-2007 o 18:42:09 Andrzej E. <n...@t...ma> napisał(a):

    > czyli nic nie wiem ;(
    > Najgorsze jest to, ze musze miec to na jutro na 8 rano... :(
    > A moj mozg wlasnie przestal pracowac!

    Czyli nasza wina, oj grupowicze, chyba musimy się samoukarać :)

  • 5. Data: 2007-07-19 16:53:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t...@o...pl w <news:op.tvp0q7p0ipkhj4@unk.mshome.net>:

    > Czyli nasza wina, oj grupowicze, chyba musimy się samoukarać :)

    To ja niniejszym składam czynny żal i ujawniam, że dałem wędkę zamiast ryby
    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2007-07-19 17:18:16
    Od: "Andrzej E." <n...@t...ma>

    'Tom N' pisze:
    > To ja niniejszym składam czynny żal i ujawniam, że dałem wędkę zamiast ryby

    Jaki tam znowu zal ;)
    Szukam ksiegowego na gwalt... 8)
    Dzieki za info, ale pewnie zrozumiem dopiero jutro jak sie przespie.
    Dzisiaj za duzo info w mej glowie sie ktluje.

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 7. Data: 2007-07-19 17:32:55
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Przeczytalem, wszystkie posty na forum...
    > I mam juz tak kwadratowa glowe, ze nic nie wiem.
    Jeśli przeczytałeś wszystkie to rozumiem , że masz dość.
    > Bardzo prosze o pomoc:
    > Realizuje teraz swoj biznes plan gdzie mam obliczyc
    > podatek dochodowy (roczny/za caly rok).
    Piszesz biznes plan , który bedziesz realizował.
    > Rozliczac sie bede na podstawie KPiR (19%):
    Bedziesz albo nie będziesz - błedne założenie stabilizacji przepisów i stawek
    podatkowych.
    > 1 rok:
    > przychody: 126.000 zł
    > koszty: 67:700 zł
    > zus: 3.600 zł (nie wliczony w koszty)
    >
    > 2 rok
    > przychody: 208.000 zł
    > kozty: 106.900 zł
    > zus: 3.600 zł (nie wliczony w koszty)

    Zasada jest prosta ;

    przychód minus koszty = dochód
    dochód minus składki na ZUS = podstawa opodatkowania (zaokrąglone do pełnych
    złotych)
    podstawa x 19% = podatek
    podatek minus składka na ubezpieczenie zdrowotne = należna zaliczka (zaokr. do
    pełnych złotych)
    > Jestem rocznym absolwentem
    > uczelni wyzszej, zatem o ile dobrze wiem przez 24 miesiace
    > bede placil ZUS w wysokosci ok 300zł miesięcznie, czyli
    > rocznie to 3600zl.
    Może tak , może nie - kaczka wie albo nie.
    > Nie za bardzo wiem o co chodzi z kwota: "530,08 zł (kwota wolna od
    > podatku)"?

    Nie dotyczy liniowego.
> [...]
    > -zdrowotny
    > -ubezpieczeniowy... jakies zmienne oprocentowanie tu wsytepuje i rozne

    Drogi kolego wejdż na www.wróżka.com.pl :-))i zapytaj jakie zmienne zastosować
    i od jakiego momentu albo przyjmij stawki ZUS i zdrowotne constans według
    stawek na dzień sporządzenia b.planu i zaplanuj procentową rezerwę na wzrost
    obciążeń fiskalnych , ubezpieczeń i kosztów działalnosci- powiedzmy ostrożnie
    na poziomie 20% rocznie.W sytuacji ,w której planujesz cirka 100% wzrost
    przychodów w czasie 2 lat - co pachnie optymizmem - przynajmniej w częsci
    analizy zagrożeń w b.planie - uwidocznij realia a nie slogany wyborcze.
    Realnie to ; grozi nam inflacja , wzrost stóp procentowych , wzrost cen mat.
    budowlanych (pomijając deficyt), energii i mat. pędnych, urealnienie stawki ub.
    zdrowotnego do minimum 10 % ale przeciez nie kosztem odliczeń od podatku
    (wzrost podatku) , wzrost płac minim. i sred. - przy jednoczesnym częściowym
    uwolnieniu rynku pracy dla obcokrajowców z UE (wschód i płd )i z Azjii .
    "Skuteczna" walka z korupcją metodami rodem z UB.(prowokacje) to przyczynek do
    już istniejacego kompletnego paraliżu decyzyjnego na każdym szczeblu
    administracji kraju.Przykładem - wszelkie decyzje "uznaniowe" - te zaprzestano
    juz wydawać nawet jeśli zdrowy rozsądek podpowiada ,że wnioskodawca zasługuje
    na jakąkolwiek ulgę - zwolnienie.Bezpieczniej jest odmówić albo nic nie zrobić
    niż narazić się na chociażby cień podejrzeń o korupcję. Naczelnicy urzędów
    skarbowych "na wszelki wypadek" - od czasu ujawnienia "afery w MF" nie wydaja
    decyzji pomyslnych dla podatników w zakresie umorzeń , rat , odroczeń - nawet
    jeśli sytuacja podatnika jest tragiczna. Wbrew zdrowemu rozsądkowi i zasadom
    współżycia społecznego " uznaniowość " decyzji - czyli pozostawienie organowi
    administracji swoistej "furtki" pozwalajacej na indywidualną i jednostkową
    ocenę każdej sytuacji zgodnie z przywoływanymi wyzej zasadami stała się w
    praktyce nie "furtką" a gilotyną dla obywateli potrzebujących pomocy od skarbu
    państwa- czyli nas wszystkich - obywateli . W odmownych postanowieniach i
    decyzjach uzasadnienie oficjalnie zwerbalizowane jest jedno ; " organ może ale
    nie musi udzielić .... a jesli nie musi to nie udzieli ".Prywatnie urzednicy
    mówią wprost - jako człowiek i obywatel rozumiem ciężką sytuację podatnika i
    uważam ,że w tej sytuacji ulga się należy ale ...... - w tym klimacie
    (atmosferze) lepiej odwalić (odmówić) bo w takim przypadku jestem "czysty", a
    decyzje niech podejmie organ odwoławczy lub sąd - przynajmniej nie bedzie "na
    mnie".
    Ta swoista "spychologia" niestety obowiazuje na każdym etapie postępowania
    admintracyjnego i wkażdej dziedzinie. Nawet sędziowie mając w perspektywie
    ograniczenie ich niezawisłości są "zarażeni spychologią" - mając w odwodzie
    drugą instancję , kasację , a w końcu ETS - nie chcą narażać się na utratę
    dobrego imienia, reputacji i prasowy lincz za pomówienia.
    Choć absurdem jest chociażby przypuszczenie , że samotna matka - pracująca za
    800 zł netto na etacie w supermarkecie , spłacająca w trybie egzekucji długi
    byłego męża siedzącego w więzieniu za niepłacenie alimentów , korzystajaca z
    dodatku mieszkaniowego od gminy i pomocy MOPS - jest w stanie zapłacić podatek
    od spadku w kwocie 20.000zł - przy czym w masie spadku jest wyłacznie
    mieszkanie - kawalerka i dług podatkowy spadkodawcy z tyt. sprzedaży akcjii
    pracowniczych - (żadnych ruchomości , gotówki na kontach itd)- to ; urzednicy
    IV RP - najpierw odmawiają spłaty podatku na raty - w uzasadnieniu
    podajac ; ,że podatnik nie ma dochodów pozwalajacych na spłatę podatku w
    ratach , a nastepnie odmawiaja umorzenia podatku w uzasadnieniu pisząc , że "
    organ może ale nie musi , konstytucja RP zakłada równość podatników wobec
    prawa , a (i tu cymesik) podatniczka nie robi nic , żeby swoja sytuację
    materialną poprawić (sic!)"

    I tak biznes plany planami a kaczka jaka jest - każdy widzi.

    Pzdr- Kriss