  • 1. Data: 2005-06-06 16:27:47
    Temat: podatki w przedszkolach
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    witam

    proszę o info, o czym nalezy wiedzieć zakładając (rozliczając) prywatne
    przedszkole (chodzi mi zarówno o podatki jak i o inne sprawy formalne).

    z góry bardzo dziękuję
    monika

  • 2. Data: 2005-06-07 12:59:19
    Temat: Re: podatki w przedszkolach
    Od: "WP" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Kalina" <d...@s...pl .invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > proszę o info, o czym nalezy wiedzieć zakładając (rozliczając) prywatne
    > przedszkole (chodzi mi zarówno o podatki jak i o inne sprawy formalne).

    Nie znam szczegółów, ale obiło mi się o uszy:
    Pomieszczenie na przedszkole musi być "zatwierdzone" przez strażaka,
    prowadzącmu przedszkole należy się zwrot za każdą "małą duszę" z urzędu
    gminy lub miasta (zależy od miejsca zameldowania dziecka).
    Najprawdopodobniej częśc personelu musi mieć jakieś uprawnienia do opieki
    (zgaduję).
    Chyba zależnie od ilości dzieci musi być ilość personelu.
    Mogę za to bez zgadywania poradzić Ci jak powinno wyglądać fajne
    przedszkole - znam takie.

  • 3. Data: 2005-06-07 13:21:51
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Nie znam szczegółów, ale obiło mi się o uszy:
    > Pomieszczenie na przedszkole musi być "zatwierdzone" przez strażaka,

    Dzięki wielkie - zdążyłam się w tym trochę zorientować. O strazaku wiem i o
    BHP itd.

    > prowadzącmu przedszkole należy się zwrot za każdą "małą duszę" z urzędu
    > gminy lub miasta (zależy od miejsca zameldowania dziecka).

    To dotyczy chyba wyłącznie przedszkoli społecznych (mnie interesuje
    prywatne).

    > Najprawdopodobniej częśc personelu musi mieć jakieś uprawnienia do opieki
    > (zgaduję).

    To zapewne wynika z ustawy o oswiacie - muszę pogrzebać.

    > Chyba zależnie od ilości dzieci musi być ilość personelu.

    > Mogę za to bez zgadywania poradzić Ci jak powinno wyglądać fajne
    > przedszkole - znam takie.

    Poproszę
    monika