  • 1. Data: 2004-06-30 11:37:04
    Temat: podróż służbowa
    Od: "Gosia" <g...@w...pl>

    Osoba fiz prowadzaca dzialalnosc gosp. wysyla pracownika w podroz sluzbowa
    poza miejscowosc w ktorej znajduje sie siedziba pracodawcy... Prosze mi
    udzielic informacji jakie dokumeny nalezy wyelnic by mozna bylo zaliczyc ta
    podroz w koszy uzyskania przychodow? Czy musi to byc polecenie podrozy
    sluzbowej, ewidencja przebiegu pojazdu ...?

  • 2. Data: 2004-06-30 12:16:43
    Temat: Re: podróż służbowa
    Od: "SLO" <a...@s...pl>

    Jezeli jedzie swoim samochodem , to musi byc wyliczony ryczałt za
    uzytkowanie własnego samochodu dla celów słuzbowych , wypada miec polecenie
    wyjazdu , czyli delegacje słuzbowa w której zlecasz mu wyjazd , roliczasz
    diety i ryczałty itp. no i jezeli uzywa własnego samochodu to rozliczasz za
    przebieg kilometrów , wskazniki i stawki znajdziesz na internecie www.gov.pl
    , no i jezeli uzywa własnego samochopdu dla celów firmowych to umowa
    użyczenia oraz ewidencja obowiazkowo !!!!!!!!!

  • 3. Data: 2004-06-30 13:09:22
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 30 Jun 2004 14:16:43 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, SLO napisal(a):

> [...]
    > , no i jezeli uzywa własnego samochopdu dla celów firmowych to umowa
    > użyczenia oraz ewidencja obowiazkowo !!!!!!!!!

    Po pierwsze : odpowiadaj pod cytatem.
    Po drugie - skad takie rewelacje wytrzsnales ( umowa uzyczenia, ewidencja,
    ryczalt ). Nie rob zamieszania.
    Wystarczy polecenie wyjazdu ( tzw. delegacja) na ktorej rozliczy wszystko.
    Jezeli chodzi o samochod prywatny pracownika to wylicza tylko przebieg x
    stawka za kilometr. Diety w/g przepisow, inne wydatki zgodnie z rachunkami.
    I tyle.
    Jezeli inny srodek lokomocji - to w/g biletow/stawek.

    Ryczalt jest *tylko* do przejazdow lokalnych i jest ustalany w kwocie
    ryczaltowej na miesiac.

    --
    Mieczysław
    ----