  • 1. Data: 2004-06-30 08:51:59
    Temat: Składka ZUS
    Od: "Waldek" <w...@n...pl>

    Co sie dzieje ze składka na ZUS w przypadku umowy zlecenie.
    Jestem zatrudniony na miesiac na umowe zlecenie no i po tym okresie
    rozliczam sie ze zleceniodawca przy czym od nalezności odliczna jest składka
    na ZUS. Czy ja bede miał do tych pieniedzy jakies prawa w przyszłości co ja
    mam
    z tego ze płace ZUS?

  • 2. Data: 2004-06-30 22:05:50
    Temat: Re: Składka ZUS
    Od: "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Waldek" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    składka
    > na ZUS. Czy ja bede miał do tych pieniedzy jakies prawa w przyszłości co

    Dobre pytanie. Sam się zastanawiam a już trochę mi tego zabrali z pensji.

    tp

  • 3. Data: 2004-07-01 07:54:25
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > na ZUS. Czy ja bede miał do tych pieniedzy jakies prawa w przyszłości co ja

    hmmm, masz piekne siedziby zus'u :P to malo? :)

    pozdr.
    marcin

  • 4. Data: 2004-07-01 14:36:07
    Od: "Waldek" <w...@n...pl>

    > hmmm, masz piekne siedziby zus'u :P to malo? :)
    >
    > pozdr.
    > marcin

    Czyli ze umowy zlecenia nie beda brane pod uwage w przypadku wyliczania
    emerytuty, świadczeń przed itp?

  • 5. Data: 2004-07-01 22:06:52
    Od: "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl>

    > składka
    > ja

    > Czyli ze umowy zlecenia nie beda brane pod uwage w przypadku wyliczania
    > emerytuty, świadczeń przed itp?

    Użytkowniku Waldek a ile masz do tej emerytury? Bo jeśli więcej niż 5 lat,
    to módl się żeby ten cały ZUS w ogóle nie p....ł. Bo ja się boję, że umowa
    pokoleniowa na jakiej oparty jest w większej części system ubez. społ.
    (przypominam, że umowa ta polega, że z Twoich składek ZUS wypłaca emeryturę
    tacie Kowalskiego) za te 10 lat będzie wyglądała tak, że jak mi synowie na
    chleb nie dadzą to będę się żywił tym co akurat upoluję.

    tp

  • 6. Data: 2004-07-01 22:51:11
    Od: "r@v" <r...@p...pl>

> [...]
    > tacie Kowalskiego) za te 10 lat będzie wyglądała tak, że jak mi synowie na
    > chleb nie dadzą to będę się żywił tym co akurat upoluję.

    Słuszne stwierdzenie. Chociaż ja się modle, żeby "ten cały ZUS" właśnie
    p....ł !
    Już się przekonałem, że naród nie zmądrzeje dopóty, dopóki nie wydarzy się
    coś co otworzy ludziom oczy.

    r@v

    P.S. czy tylko ja się nie mogę nadziwić, że według znanego i opalonego pana
    L. to w naszym kraju rządzi liberalizm ?!?!

  • 7. Data: 2004-07-02 07:49:29
    Od: "Waldek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tacie Kowalskiego) za te 10 lat będzie wyglądała tak, że jak mi synowie na
    > chleb nie dadzą to będę się żywił tym co akurat upoluję.

    Na razie wiec gdy nie mam umowy o prace moge dokonac wyboru jesli chodzi o
    rozliczenie, stad było moje pytanie:

  • 8. Data: 2004-07-02 15:55:04
    Od: "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl>

> [...]
    > rozliczenie, stad było moje pytanie:
    > Czyli ze umowy zlecenia nie beda brane pod uwage w przypadku wyliczania

    Teoretycznie to ZUS część składki przesyła do Twojego funduszu (tak? bo nie
    mam pewności, chociaż mam nadzieję) i chociażby z tych pieniędzy powinieneś
    skorzystać