    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: podwójna faktura
    Date: Wed, 06 Sep 2006 17:48:22 +0200

    Witam

    Ostatnio (max 2 tygodnie temu) na żółtych stronach Rzeczpospolitej było o
    wyroku (chyba NSA) dotyczącym księgowania faktur wystawionych podwójnie.
    Wyszło że nie można (niestety bezpłatne archiwum RP nie obejmuje tego
    dnia).

    Wobec czego tak się zastanawiam ... załóżmy że mam klienta, któremu
    wystawiam tłustą fakturę. Po jakimś czasie przestajemy się lubić, i
    postanawiam mu zrobić psikusa. Drukuję tą fakturę jeszcze raz, i w tym
    momencie mój klient ma wadliwie prowadzone księgi i ma zawyżone koszty.
    Teraz go informuję o tym fakcie, i mój klient jest świadomy tego faktu,
    więc jeżeli tej faktury nie wykreśli z księgi, popełnia przestępstwo.
    Jeżeli jeszcze o tym poinformuję właściwy US to to przestępstwo zostaje
    wykryte.

    Czy mam rację? Czy rzeczywiście tak łatwo jest wtopić kogoś w całkiem
    solidne koszty?

    p. m.