    From: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: pomóżcie!!! - VAT i biuro
    Date: Tue, 19 Oct 2004 10:03:18 +0200

    Juz raz o tym pisałam ale teraz doszły nowe fakty.
    Działaność została zawieszona kilka lat temu (nie bylam Vatowcem).
    Odwieszona została w lipcu tego roku.
    Moje biuro stwierdziło teraz, że ja kwotę do Vatu mam liczyć proporcjonalnie
    w skali roku (czyli tak jakbym otworzyła DG w lipcu a nie odwiesiła). Gdy na
    początku podpisywałam umowę z biurem poinformowano mnie,że w Vat 'wpadam' po
    przekroczeniu 10000 euro
    Kwotę, proporcjonalną w skali roku (czyli niecałe 20 tys. zl), przekroczyłam
    we wrześniu. Biuro każe mi teraz szybko zgłosic się do Vatu i juz za
    wrzesień mam zapłacic Vat. Ja na tym tracę ponieważ we wrzesniu wystawiłam 2
    faktury nie Vatowskie, które powinny byc Vatowskie. Teraz z własnej kieszeni
    muszę zapłacić kilkaset zlotych. Przykład: wystawiłam fakturę na 1000 brutto
    i teraz biuro traktuję ją tak jakby to była faktura Vatowska i było w niej
    22% Vat.

    1) Czy moje biuro dobrze rozumuje, czy mozę jednak 'wpadnięcie' w Vat
    powinno byc od kwoty 10 tys. euro.

    2) Czy, jesli moje biuro dobrze myśli, to czy moge jakoiś dochodzić swoich
    strat (kwota kilkaset złotych Vat)?

    pomóżcie

    ula