  • 1. Data: 2004-12-09 14:29:25
    Temat: potwerdzenie sald
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Witam,

    czy ktos moze mi powiedzieć, czy prowadząc pozarolnicza działalnośc
    gospodarczą mam obowiazek odsyłania potwierdzonych sald kontrahentom
    (prowadze podatkowa książke przychodów i rochodów)?

    Pozdrawiam
    Bogna

  • 2. Data: 2004-12-09 14:37:53
    Temat: Re: potwerdzenie sald
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Bogna napisał(a):
> [...]
    > gospodarczą mam obowiazek odsyłania potwierdzonych sald kontrahentom
    > (prowadze podatkowa książke przychodów i rochodów)?

    To jest smieszne bo Ty obowiązku nie masz ale oni mają.
    Ja bym z grzeczności odsylała jeżeli wszystko sie zgadza.

    Ja nie odsyłam sald moich książkowych klientów bo nie prowadzę im
    rozrachunków, zostawiam to ich decyzji, niektórzy potwierdzaja,
    niektórzy wyrzucjać od razu do kosza, ich sprawa.

    Ale z pelnej księgowości wysyłam potwierdzenia sald o wszystkich
    kontrahentów bo nie jestem w tanie stwierdzić kto z nich jak sie rozlicza.
    Ale jak nie odsylaja potwierdzeń to nie rozdzieram szat ;-).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2004-12-09 14:42:28
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > kontrahentów bo nie jestem w tanie stwierdzić kto z nich jak sie rozlicza.
    > Ale jak nie odsylaja potwierdzeń to nie rozdzieram szat ;-).

    wielkie dzięki!

    Zawsze odsyłam salda, ale byłam ciekawa jak to wyglada formalnie (czy
    mam taki obowiązek nałożony przez państwo czy nie).

  • 4. Data: 2004-12-09 16:12:32
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 gru o godzinie 15:37, na pl.soc.prawo.podatki, Maddy napisał(a):

    > To jest smieszne bo Ty obowiązku nie masz ale oni mają.

    Teraz nei mam pdo ręka żadnego potwierdzenia salda - ale cos mi sie plącze
    po głowie że zawarta tam jest teraz klauzaula iz ust. ..... nie przewiduje
    "milczącej odpowiedzi" - czy jakoś tak - ale sens jest dosyć czytelny ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2004-12-09 18:45:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

> [...]
    > plącze po głowie że zawarta tam jest teraz klauzaula iz ust. .....
    > nie przewiduje "milczącej odpowiedzi" - czy jakoś tak - ale sens jest

    Nie ma żadnego powszechnie obowiązującego wzoru potwierdzenia salda. Nie
    ma też w ustawie wymogu potwierdzania go na piśmie. Ma byc potwierdzone.
    Jeżeli np. na 31 grudnia mamy jeszcze naleznośc niezaplaconą w bilansie
    a kontrahent zapłaci nam 1 stycznia to to jest zobowiązanie potwierdzone.

    A na okreslony przepis UoR (art. 26) można sie powoływac od warunkiem że
    kogoś dotyczy ustawa o rachunkowości :-)

    Cały czas mówimy o obowiązku nałożonym przez tę ustawę.
    W art. 2 jest powiedziane kogo cała ustawa, a więc tez obowiązki z niej
    wynikające, dotyczą.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl