  • 1. Data: 2002-03-22 09:47:38
    Temat: poważny problem!!-niewdzięczny pracownik!
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

    Jak się pozbyc pracownika??
    Ów pracownika w dniu 1 lutego 2002 zgubił kluczyki do samochodu klienta,
    który pozostawił go w myjni do mycia!Włożył je zestrosko do kieszeni i szlag
    je trafił.Cała impreza dorobienia kluczyków /nie było zapasowych/, zmiany
    zabezpieczeń w aucie /alarm i immobilaiser/ kosztowała mnie około 1300 zł.
    ?Jak to terz wyegzekwowac od pracownika skoro on w ogóle nie poczuwa się do
    tego zeby szkodę jakoś odpracowac lub w inny sposób naprawić?Dodam iż
    ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania bowiem szkoda nastapiła w
    wyniku "rażacego niedbalstwa" pracownika!! Co z nim zrobić? czy z tego
    powodu iż odmawia pokrycia kosztów szkody moge zwolnic go dyscyplinarnie?
    Pzdr!!
    k...@2...pl
    Kasia L.

  • 2. Data: 2002-03-22 13:18:20
    Temat: Re: poważny problem!!-niewdzięczny pracownik!
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyniku "rażacego niedbalstwa" pracownika!! Co z nim zrobić? czy z tego
    > powodu iż odmawia pokrycia kosztów szkody moge zwolnic go dyscyplinarnie?

    Dlaczego zaraz dyscyplinarnie. Napewno nie zrobil tego celowo, bledy i pomylki
    sie zdarzaja kazdemy nawet Tobie. Poczytaj dokladnie KP a tam jest napisane co w
    takim wypadku winnas zrobic i jak postapic.
    A probowalas Ty rozmawiac z pracownikiem jak on to widzi?

    pozdrawiam
    waldi

  • 3. Data: 2002-03-22 14:06:10
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "Kasia L." <k...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyniku "rażacego niedbalstwa" pracownika!! Co z nim zrobić? czy z tego
    > powodu iż odmawia pokrycia kosztów szkody moge zwolnic go dyscyplinarnie?

    IMHO podstawy do zwolnienia dyscyplinarnego raczej nie ma, ale jest podstawa
    do wyegzekwowania kosztów poniesionych na skutek jego niedbalstwa -
    art.114-122 KP. Zastrzegam jednak, że nie jestem specjalistą od prawa pracy.

    Darek

  • 4. Data: 2002-03-22 18:04:50
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

> [...]
    napisane co w
    > takim wypadku winnas zrobic i jak postapic.
    > A probowalas Ty rozmawiac z pracownikiem jak on to widzi?

    oto chodzi że on tego w ogóle nie widzi i śmieje mi sie w twarz!!Zadnej
    skruchy!! Jeszcze jak mu powiedziłam żeby się zastanowił co z tym zrobic to
    się tak zaczął zastanawiać że aż sie rozchorował i już trzecie zwolnienie mi
    przyniósł... jest do zwolnienia i to bezapelacyjnie!!Zgodze się że każdy
    popełnia bledy i pomyłki ale wypada chyba okazać choć minimum skruchy i
    chociaż udawać że jest przykro..Takie jest moje zdanie!!Tym bardziej że ów
    pracownik nie po raz pierwszy okazał w ten sposób jak bardzo daleko ma
    wszystko w ....
    I niech ktoś mi powie że jest takie zebrobocie... i tyle młodych ludzi nie
    ma pracy...tylko nalezy się zastanowić czy ci młodzi chca pracować i chca to
    robić sumiennie, a nie przzipac tylko do zasiłku!!
    Pzdr!!
    KAsia L.

  • 5. Data: 2002-03-22 20:51:46
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Być dobrym szefem to tak samo jak być dobrym pracownikiem ... Coś mi się
    wydaje ,że ma cię w ręku dlatego tak postępuje ...wiek tu nie ma znaczenia
    ... A błąd faktycznie każdemu może się przytrafić , nie myli sie ten co nic
    nie robi... Na zwolnieniu lekarskim nie możesz go zwolnić... Sama robisz
    wielkie błędy , a świadczy o tym twoja treść napisanego postu... Gdyby
    spisana umowa między tą a pracownikiem była prawidłowo nie miałabyś tego
    problemu ...

  • 6. Data: 2002-03-22 21:54:43
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Jednak żeby uznać,że pracownik ponosi odpowiedzialnąść pracodawca musi
    wykazać okoliczności uzasadniające odpowiedzialność pracownika oraz wysokość
    powstałej szkody.
    Jeżeli pracownik umyślnie wyrządził szkodę . musi ją naprawić do pełnej
    wysokości. Między działaniem a szkodą musi zachodzić związek przyczynowy
    Dz.U. z 1998 r.Nr 21 poz. 94
    art. 114 - 119 oraz art. 122

  • 7. Data: 2002-03-23 09:45:36
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

> [...]
    > wielkie błędy , a świadczy o tym twoja treść napisanego postu... Gdyby
    > spisana umowa między tą a pracownikiem była prawidłowo nie miałabyś tego
    ja mam dobrze spisana umowę i wiem kiedy go moge zwolnić:))
    a co do błędu to któryś błąd po koleji tego samego pracownika /gdy
    zatrudniam 5/ już o czymś świadczy!!Przynajmniej dla mnie!Zresztą ten sam
    pracownik oszukał mnie, wykonał usługe i okłamał mnie że jej nie
    zrobił...oczywiście jak zobaczył że jestem pewna że ją wykonał to się
    przyznał...ale kasy oczywiście nie oddał!I jeszcze jedno co do tego
    pracownika to: męcze sie z nim tylko dlatego że płace za swoje dobre
    serce...miał umowę na pół roku...kończyła sie 1.03.02 ale bardzo mnie prosił
    żebym podpisała mu na rok bo chce kupic mieszkanie...więc przepisałm tą
    umowe...i co??Płace teraz za to ze mam za dobre serce!
    A co do błedów to nie dopatrzyłąm sie ich na razie... na pewno nie wynikają
    one z treści postu...może mnie oświecisz zanim zrobi to PIP ?
    Życze Ci żebyś została pracodawcą i wtedy proszę napisz o swoich
    spostrzeżeniach wobec pracowników!Zmieni ci się punkt widzenia i zobaczysz
    jak trudno o dobrego pracownika.Jestem pewna że taką odpowiedź mógł napisac
    tylko pracownik, który moze rzeczywiście trafił kiedyś na pracodawcę ch...
    bo tacy się zdarzają...ale czasami warto pomyśleć tez że sa inni... a nie
    warto... na prawdę ... przestrzegam wszystkich!!
    Pzdr!
    Kasia L.

  • 8. Data: 2002-03-23 09:47:49
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

> [...]
    > Jeżeli pracownik umyślnie wyrządził szkodę . musi ją naprawić do pełnej
    > wysokości. Między działaniem a szkodą musi zachodzić związek przyczynowy

    Tyle to ja wiem... tylko nie mam ani czasu ani ochoty na bujanie się z
    "gnojem" /sorry ale tylko takie jego okreslenie przechodzi mi przez gardło/
    po sadach!!
    Dzięki!
    Kasia L.

  • 9. Data: 2002-03-23 13:57:51
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyznał...ale kasy oczywiście nie oddał!I jeszcze jedno co do tego
    > pracownika to: męcze sie z nim tylko dlatego że płace za swoje dobre

    [ciach]

    Jesli uwazasz ze masz racje to go zwolnij dyscyplinarnie. Czego sie obawiasz?

    pozdrawiam
    waldi

  • 10. Data: 2002-03-23 14:37:21
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    > Tyle to ja wiem... tylko nie mam ani czasu ani ochoty na bujanie się z
    > "gnojem" /sorry ale tylko takie jego okreslenie przechodzi mi przez
    gardło/
    > po sadach!!

    Jak chcesz się go pozbyć w najprostszy (choć nie najtańszy) sposób to
    zaproponuj mu rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron, w zamian
    zaproponuj rezygnację z egzekwowania należności za te zgubione kluczyki.
    Jeśli się zgodzi jesteś 1300 w plecy, ale masz go z głowy. Jeśli się nie
    zgodzi to potrąć mu te 1300 z wynagrodzenia. Podstawa art.114 KP. Możesz
    potrącić nawet jeśli wina była nieumyślna, tylko wtedy odszkodowanie nie
    może być większe niż trzymiesięczne wynagrodzenie. W Twoim przypadku to
    wystarczy.
    Na przyszłość - wszystkich upomnień i nagan udzielaj na piśmie z podpisem
    pracownika. Jak będziesz miała kolekcję takich kwitów nikt nie będzie mógł
    zakwestionować dyscyplinarki.
    Waldziem się nie przejmuj, on pewnie nigdy nie był pracodawcą, więc Twoje
    problemy go nie wzruszają.

    Darek