  • 1. Data: 2003-06-26 15:04:25
    Temat: Wspólne rozliczanie z podatku a zameldowanie
    Od: Audioo <a...@g...pl>

    Witam

    Czy małżonkowie razem zamieszkali mogą rozliczać się wspólnie
    z fiskusem jeżeli jedno z nich jest zameldowane pod innym adresem
    w tej samej miejscowości ?

  • 2. Data: 2003-06-26 16:32:44
    Temat: Re: Wspólne rozliczanie z podatku a zameldowanie
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Audioo" <a...@g...pl> wrote in message
    > Czy małżonkowie razem zamieszkali mogą rozliczać się wspólnie
    > z fiskusem jeżeli jedno z nich jest zameldowane pod innym adresem
    > w tej samej miejscowości ?

    1. nie ma znaczenia adres zameldowania
    2. najczęstszym sposobem rozliczania jest złożenia PITa w jednym z urzędów
    właściwych do miejsca zameldowania jednego z małżonków

    / poniżej informacja nie do końca sprawdzona /
    z tego co niedawno wyczytałem możesz składać PIT w miejscu zamieszkania, a
    nie zameldowania - czyli wystarczy wykazać, że mieszka się gdzieś (np. na
    podstawie miejsca pracy lub czasowego meldunku) i możesz tam składać PITa

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-06-26 16:59:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik plusz napisał:
    > "Audioo" <a...@g...pl> wrote in message

    > 1. nie ma znaczenia adres zameldowania
    > 2. najczęstszym sposobem rozliczania jest złożenia PITa w jednym z urzędów
    > właściwych do miejsca zameldowania jednego z małżonków

    Zamieszkania - przepisy mówią "urząd własciwy ze względu na miejsce
    zamieszkania podatnika". A więc jeżeli ona jest zameldowania w
    Kopydłowie a on w Pcimiu a mieszkają oboje w Wąchocku to rozliczają sie
    w Wąchocku o ile tylko zgłosza taki adres do US.

    Pomijam kwestie legalności mieszkania bez zameldowania, to zupełnie inny
    temat...

> [...]
    > podstawie miejsca pracy lub czasowego meldunku) i możesz tam składać PITa

    Tak naprawdę wystarczy zadeklarować że sie gdzieś mieszka, żeby US uznał
    że ten adres determinuje właściwy urząd skarbowy - US nie sprawdza nawet
    czy mamy prawo mieszkac tam gdzie podaliśmy, polega na naszym oświadczeniu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl