  • 1. Data: 2003-09-11 09:12:58
    Temat: pracownik 1/2 etatu
    Od: "AC" <a...@o...pl>

    witam, chcialem sprawdzic...
    ile powinienem zaplacic skladek zus spolecznych i zdrowotnych za pracownika
    zatrudnionego na 1/2 etatu na 400 zl? czy bedzie od niego do zaplacenia
    jakis podatek? na jakim druku powinienem go rozliczyc z ZUS-em? na RNA?
    pozdrawiam, liczac na szybka odpowiedz...

    jacek

  • 2. Data: 2003-09-11 18:53:08
    Temat: Re: pracownik 1/2 etatu
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "AC" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witam, chcialem sprawdzic...
    > ile powinienem zaplacic skladek zus spolecznych i zdrowotnych za
    pracownika
    > zatrudnionego na 1/2 etatu na 400 zl?

    liczysz tyle samo procent jak od każdego innego ubezpieczenia chyba znasz te
    procenty ?

    czy bedzie od niego do zaplacenia
    > jakis podatek?

    Podatek może wyjść do płacenia jeśli ta osoba nie ma u ciebie stosowanej
    ulgi podatkowej

    na jakim druku powinienem go rozliczyc z ZUS-em? na RNA?
    Daniej RNA tak teraz to nie wiem czy jeszcze jest ale również sumarycznie
    DRA ale jesli ty go teraz zatrudniasz to wypada również zrobić zgłoszenie do
    ZUS.
    Ostatnio ktoś podawał kalkulatory do liczenia wynagrodzenia ale nie pamiątam
    na jakim portalu może infor może troche poszukaj .
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-11 22:14:10
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

> [...]
    > jakis podatek? na jakim druku powinienem go rozliczyc z ZUS-em? na RNA?
    > pozdrawiam, liczac na szybka odpowiedz...

    Od takiej kwoty jeśli obliczysz wynagrodzenie, to składkę na ubezpieczenie
    zdrowotne ograniczasz do wysokości podatku a podatek w tym wypadku jest "0".
    Więc i składka na ub. zdr. jest równa zero. Zus za pracownika rozliczany na
    DRA i (nie pamiętam bo nie mam przed sobą druków) chyba RCA. A druków RNA
    już nie ma.
    Skołój sobie druk listy płac.
    Pozdrawiam
    Monika

  • 4. Data: 2003-09-12 08:29:31
    Od: "AC" <a...@o...pl>

> [...]
    "0".
    > Więc i składka na ub. zdr. jest równa zero.

    a nie powinno sie przypadkiem zaplacic tej czesci skladki zdrowotnej
    "mieszczacej sie" pomiedzy 7,75 a 8 % ??