  • 1. Data: 2003-09-11 09:16:04
    Temat: Za maly przelew na ZUS zdrowotne
    Od: "Martin Tupper" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Ostatnio w czasie weryfikacji minimalnej podstawy wymiaru i wysokości
    składek na ubezpieczenia zdrowotne (
    http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm ) zauważyłem, że zapłaciłem za małą
    składkę za maj - 135,17 zamiast 142,35 (przelew robiłem w czerwcu i wziąłem
    ze strony zus wartość za czerwiec zamiast za maj).

    Mam pytanie: co powinienem zrobić w takiej sytuacji i czym grozi mi taka
    sytuacja (jakieś problemy w przypadku leczenia w szpitalu?).

    Pozdrawiam
    Martin Tupper

  • 2. Data: 2003-09-11 16:22:21
    Temat: Re: Za maly przelew na ZUS zdrowotne
    Od: lidpiotr<l...@p...onet.pl>

    W przypadku niedopłaty składki z tytułu ubezpieczenia zdrowotnego
    należy uzupełnić wpłatę o brakująca kwotę wraz z ustawowymi
    odsetkami do dnia zapłaty (odsetki od zaległości podatkowych).
    Niedopłata z powyższego tytułu nie wpływa na przerwanie ciągłości
    ubezpieczenia. Opłata składek z konta ZUS "51" ma wpływ na
    ciągłość ubezpieczenia w przypadku choroby lub leczenia szpitalnego.
    Dlatego też to konto należy szczególnie uważnie wypełniać i płacić
    zawsze w obowiązującym terminie.
    Pozdrawiam
    lidpiotr

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-09-12 08:15:15
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    > Ostatnio w czasie weryfikacji minimalnej podstawy wymiaru i wysoko?ci
    > sk?adek na ubezpieczenia zdrowotne (
    > http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm ) zauwa?y?em, ?e zap?aci?em za ma??
    > sk?adk? za maj - 135,17 zamiast 142,35 (przelew robi?em w czerwcu i wzi??em
    > ze strony zus warto?ae za czerwiec zamiast za maj).
    >
    > Mam pytanie: co powinienem zrobiae w takiej sytuacji i czym grozi mi taka
    > sytuacja (jakie? problemy w przypadku leczenia w szpitalu?).

    Ja w takiej sytuacji zlozylem korekte deklaracji i przelalem brakujaca
    kwote.

  • 4. Data: 2003-09-12 08:20:51
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    > W przypadku niedop?aty sk?adki z tytu?u ubezpieczenia zdrowotnego
    > nalez™y uzupe?nic´ wp?ateœ o brakujaœca kwoteœ wraz z ustawowymi
    > odsetkami do dnia zap?aty (odsetki od zaleg?os´ci podatkowych).
    > Niedop?ata z powyz™szego tytu?u nie wp?ywa na przerwanie ciaœg?os´ci
    > ubezpieczenia. Op?ata sk?adek z konta ZUS "51" ma wp?yw na
    > ciaœg?os´c´ ubezpieczenia w przypadku choroby lub leczenia szpitalnego.
    > Dlatego tez™ to konto nalez™y szczególnie uwaz™nie wype?niac´ i p?acic´
    > zawsze w obowiaœzujaœcym terminie.
    > Pozdrawiam
    > lidpiotr

    warto pamietac, ze odsetki ustawowe nalicza sie dopiero gdy ich wysokosc
    przekroczy koszt wyslania 3 chyba) listow poleconych

  • 5. Data: 2003-09-12 17:03:50
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Uzytkownik "Lolas" <s...@l...it.pl> napisal w wiadomosci

    > warto pamietac, ze odsetki ustawowe nalicza sie dopiero gdy ich wysokosc
    > przekroczy koszt wyslania 3 chyba) listow poleconych

    Tak, ale ...

    USTAWA z dnia 13 pazdziernika 1998 r. o systemie ubezpieczen spolecznych
    Dz.U. 1998 Nr 137, poz.887 ze zmianami
    [ ]
    Art. 23.
    1. Od nie oplaconych w terminie skladek nalezne sa od platnika skladek odsetki za
    zwloke, na zasadach i w wysokosci okreslonych w ustawie z dnia 29
    sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137 poz. 926 i Nr 160, poz. 1083
    oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668).
    1a. Odsetek za zwloke nie nalicza sie, jezeli ich wysokosc nie przekraczalaby
    2,00 zl.
    [ ]

    Ryszard

  • 6. Data: 2003-09-14 13:43:50
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

> [...]
    > oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668).
    > 1a. Odsetek za zwloke nie nalicza sie, jezeli ich wysokosc nie przekraczalaby

    Przepraszam za niescislosc :)

  • 7. Data: 2003-09-14 21:34:00
    Od: "Grażyna" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > ciągłość ubezpieczenia w przypadku choroby lub leczenia szpitalnego.
    > Dlatego też to konto należy szczególnie uważnie wypełniać i płacić

    A jesli spoznilam sie z zaplata na konto 51 trzy dni, ale mam na tym koncie
    nadplate (zawsze placac zaokraglam w gore) to bede miala przerwana ciaglosc
    ubezpieczenia?
    pozdrawiam Grazyna

  • 8. Data: 2003-09-15 10:34:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Sep 2003, Grażyna wrote:
    [...]
> [...]
    >+ A jesli spoznilam sie z zaplata na konto 51 trzy dni, ale mam na tym koncie
    >+ nadplate (zawsze placac zaokraglam w gore)

    Nazbierałaś tyle że jest to więcej niż "za miesiąc" ? ;)
    Wątpię :)

    >+ to bede miala przerwana ciaglosc ubezpieczenia?

    IMO tak.
    Pisz czym prędzej pismo do (chyba naczelnika oddziału) ZUS
    z prośbą o uznanie ciąłości, powołując się że "zawsze terminowo"
    a teraz ci coś wyskoczyło...
    Podobno pierwszy raz uznają "niemal zawsze".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)