  • 1. Data: 2004-01-27 08:23:14
    Temat: problem z Pit37: umowa o pracę i umowa zlecenie...
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Witam. Wypełniam Pit37
    Jestem studentem, mniej, niż 26lat
    Do sierpnia pracowałem na etat jako informatyk - w tym czasie
    kupiłem sobie komputer (więc odliczę sobie 0,19%, czyli całą przysł. ulgę).
    Od września rozwiązałem umowę o pracę i zacząłem pracować
    na umowę-zlecenie. W związku z tym, że jestem studentem (mniej, niż 26lat)
    pracodawca odciągał od mojego brutto tylko zaliczkę na podatek.
    Postanowiłem też odliczyć sobie studia (760zł).

    Nadpłata podatku wyszedł mi... ~400zł (podatku zapłaciłem prawie 2tys).
    Przestudiowałem dokładnie i zobaczyłem, że nie wypełniłem składki na ubezpieczenie
    społeczne
    z pierwszej pracy (PIT-11, nie mam przed oczami- chyba komórka 69). Uzupełniłem.
    Zwrot wyszedł ~1000zł. Czemu jednak nie wychodzi ~1200zł, jak by
    to wynikało z sumy ulg? W czym jest 'wtopa' ? Może jednak powinienem był
    odliczać składki na ubezp. społeczne ?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)itc(dot)pl

  • 2. Data: 2004-01-27 21:42:40
    Temat: Re: problem z Pit37: umowa o pracę i umowa zlecenie...
    Od: "Wiola" <w...@b...com.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zwrot wyszedł ~1000zł. Czemu jednak nie wychodzi ~1200zł, jak by
    > to wynikało z sumy ulg? W czym jest 'wtopa' ? Może jednak powinienem był
    Wiesz zbyt zawile to wszystko napisałeś ale myśle że weż jeszcze raz tego
    pit-a popatrz na otrzymane wpisz skadki ZUS społecze jak były do rocznego
    bo pewnie je miałeś wpisz również składke zdrowotna .Inaczej nie moge pomóc
    .
    Wiola