  • 1. Data: 2002-02-19 11:33:58
    Temat: problem z ryczaltem - prosze o pomoc
    Od: <t...@w...pl>

    Mam powazny problem i niestety nie wiem jak do niego podejsc, bede wdzieczny za
    wszelka pomoc.
    W skrocie: od kilku lat prowadze dzialalnosc na ryczalcie, ok. 1,5 roku temu
    poszerzylem ja o uslugi fotograficzne i praktycznie od roku wykonuje tylko to.
    Przed rozszerzeniem dowiadywalem sie w moim urzedzie skarbowym czy nadal moge
    sie rozliczac ryczaltem i zapewniono mnie ze tak (!). I nie bylo zadnych
    problemow, na poczatku ubieglego roku przyjeto moje zgloszenie o prowadzeniu
    ewidencji ryczaltu. Na poczatku tego roku przeszedlem "pod skrzydla" innego US,
    gdzie zakwestjonowano mi zgloszenie prowadzenia ewidencj. Uslugi fotograficzne
    nie moga byc na ryczalcie, mam do wyboru Karte Podatkowa lub KPiR. Wybralem
    karte i wg. pan z US bede mogl sie rozliczac w ten sposob w 2002.
    Za rok 2001 polecono mi zlozyc PIT-36 i defakto rozliczyc sie tak jakbym byl na
    KPiR (?). W wyniku tego musialbym zaplacic trzykrotnie wyzszy podatek i wydzaje
    mi sie, ze w biezacym roku nie bede mogl sie rozliczac w formie Karty Podatkowej.
    Czy ktos spotkal sie z podobnym problemem? Jakie mam szanse na dogadanie sie z
    US o inna forme rozliczenia (gdybym wiedzial ze nie moge byc na ryczalcie, to
    postaralbym sie o karte podatkowa i mialbym o wiele nizszy podatek, wiec nie
    probowalem "okrasc" US).

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2002-02-19 15:57:12
    Temat: Re: problem z ryczaltem - prosze o pomoc
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    moge
    > sie rozliczac ryczaltem i zapewniono mnie ze tak (!).

    a dostales to na pismie??? chyba mogli Ci tak powiedziec, bo i tak ty
    ponosisz odpowiedzialnosc za nieprawidlowy wybor formy opodatkowania.
    Pamietam, ze juz dawno temu znacznie i stopniowo ograniczali rodzaje
    dzialalnosci, jakie mozna prowadzic na ryczalcie i chyba nigdy nie bylo tam
    uslug fotograficznych, no chyba zeby podciagnac je pod "Organizacje targow i
    wystaw".
    Z moich ostatnich informacji, o ile dobrze pamietam, mozna tylko prowadzic
    dzialalnosc:
    "uslugi baz danych i informacja handlowa i uslugowa" cokolwiek to znaczy -
    zdajesie, ze SWW 72.40.10
> [...]
    > postaralbym sie o karte podatkowa i mialbym o wiele nizszy podatek, wiec

    na dogadanie?! czlowieku gdzie ty zyjesz!?
    w razie kontroli wrzuca Ci takze pozostale lata, jezeli byly :(
    Nie chce nic mowic na pewno, bo dawno nie mialem z rycz. nic wspolnego, ale
    pamietam, ze nie tak dawno byla niezla jatka z firmami ryczaltowymi -
    dokladali nawet PDOF za niezaliczone do podatku odsetki od konta biezacego
    :-o

    Mimo wszystko powodzenia
    Bartek