  • 1. Data: 2002-02-19 11:30:29
    Temat: zaplacić VAT?
    Od: "slawek" <s...@p...onet.pl>

    proszę o fachową pomoc,
    Przeszedłem na wat 25 stycznia, czy za fakturę niewatowską wystawioną 5
    stycznia muszę zapłacić VAT, jak tak, to co z VAT'em który musiała zapłacić
    firma której wystawiłam fakturę (przypominam niewatowską) przecież ona nie
    mogła sobie VATu odliczyć i musiała go zapłacić, A skąd ja mam wziąć
    pieniądze na ten VAT przecież go nie dostałem?
    pozdrawiam Sławek

  • 2. Data: 2002-02-19 11:51:47
    Temat: Re: zaplacić VAT?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    Ale Pan namieszal.

    "slawek" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > proszę o fachową pomoc,
    > Przeszedłem na wat 25 stycznia, czy za fakturę niewatowską wystawioną 5
    > stycznia muszę zapłacić VAT,
    nie ma faktur niewatowskich.
    Kto komu i co wlasciwie wystawil.

> [...]
    > mogła sobie VATu odliczyć i musiała go zapłacić, A skąd ja mam wziąć
    > pieniądze na ten VAT przecież go nie dostałem?

    Acha. Pan wystawil rachunak i napisal nia nim "Faktura" - tak ?

    No to co i komu chce Pan zaplacic ?

    Przeciez VAT juz dawno Pan zaplacil DOSTAWCY, a ten pewnie wplacil to do US.

    Panski nabywca oddal Panu ten VAT w ccenie ktura zaplacil i nic wiecej nie
    musi doplacac,
    (no i nie ma "VAT naliczonego").

    > pozdrawiam Sławek

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-02-19 14:52:21
    Od: "slawek" <s...@p...onet.pl>

    Sory źle się wyraziłem. Ja na początku stycznia wystawiłem zwykły rachunek,
    a pod koniec stycznia przeszedłem na VAT, teraz sie dowiedziałem że muszę
    zapłacić VAT takrze od tego rachunku do którego VAT'u nie dopisałem no bo
    nie mogłem.
    pozdrawiam Sławek

  • 4. Data: 2002-02-19 23:45:51
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "slawek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Sory źle się wyraziłem. Ja na początku stycznia wystawiłem zwykły
    rachunek,
    > a pod koniec stycznia przeszedłem na VAT,

    ... z mocy ustawy, bo w bieżącym roku osiągnąłem obrót powodujący
    utratę zwolnienia ?
    << Ciągle mało precyzji w pytaniu ! >>

    A może 25 stycznia dotarło do ciebie, że jesteś watowcem już od
    początku roku, z powodu przekroczenia obrotu w roku poprzednim ?

    >teraz sie dowiedziałem że muszę
    > zapłacić VAT takrze od tego rachunku do którego VAT'u nie dopisałem
    no bo
    > nie mogłem.

    Nie byłeś watowcem, to nie płacisz vatu.
    W deklaracji VAT-7 wykazujesz tylko sprzedaż opodatkowaną VAT.

    Inna polka, jeżeli jesteś watowcem od początku roku, tylko o tym nie
    wiedziałeś.
    IMHO nie możesz skorygować "do zera" błędnie wystawionego rachuneku i
    wystawić prawidłowj faktury VAT.
    Powineneś od tego rachunku naliczyć VAT, przyjmując kwotę rachunku
    jako sprzedaż brutto ( podatek liczony metodą = brutto*22/122 ) i
    wykazać w ewidencji za styczeń i oczywiście w deklarcji.

    pozdrawiam
    Ryszard