  • 1. Data: 2004-05-07 09:17:13
    Temat: proszę o pomoc - wynagrodzenie za urlop i chorobowe
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Hejka ! Pilnie potrzebuję pomocy odnośnie obliczenia wynagrodzenia.
    Pracownik wziął kilka dni urlopu i do tego chorobowe.
    Mam teraz kłopot z jakiego okresu brać podstawę do wyliczeń, ponieważ w
    styczniu i w lutym ów pracownik też miał urlop i w marcu chorobowe. W
    rezultacie, jakbym chciała wziąźć wynagrodzenie z miesięcy poprzedzających
    kwiecień (bo za kwiecień dopiero licze) to nie bardzo to widzę, ponieważ w
    każdym z miesięcy mam niepełne wynagrodzenie...!
    Bardzo Was proszę o pomoc, co mam z tym zrobić ??
    Czy może brać z miesiecy wstecz kiedy było pełne wynagrodzenie ??

    Z góry dziękuję, Monia.

  • 2. Data: 2004-05-07 10:20:07
    Od: "Andzia" <t...@t...com.pl>

> [...]
    > kwiecień (bo za kwiecień dopiero licze) to nie bardzo to widzę, ponieważ w
    > każdym z miesięcy mam niepełne wynagrodzenie...!
    Czy w styczniu i w lutym też chorował? Jeśli nie, to dlaczego ma niepełne
    wynagrodzenie?

    > Bardzo Was proszę o pomoc, co mam z tym zrobić ??
    > Czy może brać z miesiecy wstecz kiedy było pełne wynagrodzenie ??
    A czy pracownik ma stałe czy zmienne wynagrodzenie? Bo jeśli ma stałe, to do
    podstawy bierzesz kwotę z umowy o pracę nawet jeśli był chory (wyklucza się
    miesiące, w których nie przepracował 50 % przewidzianego czasu pracy).
    Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę.
    Anka

  • 3. Data: 2004-05-07 10:55:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello monia,

    Friday, May 7, 2004, 11:17:13 AM, you wrote:

> [...]
    > Mam teraz kłopot z jakiego okresu brać podstawę do wyliczeń, ponieważ w
    > styczniu i w lutym ów pracownik też miał urlop i w marcu chorobowe. W

    Jeśli w marcu też miał chorobowe, to liczysz chorobowe według tej
    samej stawki dziennej jak w marcu.

> [...]
    > Bardzo Was proszę o pomoc, co mam z tym zrobić ??
    > Czy może brać z miesiecy wstecz kiedy było pełne wynagrodzenie ??

    Jeśli pracownik jest na stałej pensji, to urlopowego w ogóle nie
    liczysz - traktujesz sprawę tak, jakby normalnie pracował.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2004-05-07 11:25:37
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    > Czy w styczniu i w lutym też chorował? Jeśli nie, to dlaczego ma niepełne
    > wynagrodzenie?

    Sorka, hihi chyba mylę pojęcia. Miałam na myśli to, że nie przepracował całego
    miesiąca.

> [...]
    > miesiące, w których nie przepracował 50 % przewidzianego czasu pracy).

    W umowie o prace ma określone stałe wynagrodzenie, ale oprócz tego dostaje co
    miesiąc dodatek za godziny nocne, czyli pojawia się element zmiennego
    wynagrodzenia. Problem w tym, że nie wiem jak ustalić podstawę do obliczenia
    urlopu oraz podstawę dla chorobowego. Ustalając dla urlopu, wiem że nie wlicza
    się wynagrodzenia za nieobecności. W tym wypadku nie wiem czy takie
    wynagrodzenie "uzupełnić" czy po prostu nie wliczać tego i przy obliczaniu
    samego wynagrodzenia uwzględnić mniejszą ilość przepracowanych dni ??
    Natomiast jeżeli chodzi o ustalenie podstawy do chorobowego, w przepisach
    wyryłam że do podstawy wlicza się wszystko co stanowiło podstawę do składek.
    Według mnie należałoby więc wliczyć urlop, ale znalazłam też poszlaki, że
    zamiast tego należałoby dokonać tzw. uzupełnienia.

    Już teraz zgłupiałam totalnie i nie wiem o co chodzi. Czy ktoś z Was moż mi to
    wyjaśnić jak chłop krowie na rowie ?? Proszę...... Tak to jest jak się pracuje
    nie w swoim zawodzie :(

    Dzięki, Pozdr. Monia.