  • 21. Data: 2009-03-18 21:28:55
    Temat: Re: prywatne pieniądze na koncie firmowym?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Mar 2009, Piotrek wrote:

    > Tu jest trochę informacji na temat nieujawnionych dochodów -->
    > http://tinyurl.com/nieujawnione

    O, to jest dobre:
    "W œwietle wyroku Sšdu Najwyższego z dnia 18 kwietnia 2002 r., sygn. akt.
    III RN 55/01, z przychodem ujawnionym mamy do czynienia tylko i wyłšcznie
    do sytuacji, gdy „został ujawniony przychód (podlegajšcy podatkowi)
    natomiast nie zostało ujawnione Ÿródło tego przychodu.”"

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-03-18 21:49:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 22:28:55 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > do sytuacji, gdy „został ujawniony przychód (podlegajšcy podatkowi)
    > natomiast nie zostało ujawnione Ÿródło tego przychodu.”"

    Dobre w sensie że sie kropnęli?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 23. Data: 2009-03-18 22:46:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Mar 2009, Tomek wrote:

    > Dobre w sensie że sie kropnęli?

    Ależ nie, dobre bo pasuje do opisanej przeze mnie koncepcji, skoro
    Wysoki Sąd zgodził się (z góry i uprzednio, nim napisałem) z moim
    poglądem, to dobrze ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-03-19 07:19:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 23:46:29 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Ależ nie, dobre bo pasuje do opisanej przeze mnie koncepcji, skoro
    > Wysoki Sąd zgodził się (z góry i uprzednio, nim napisałem) z moim
    > poglądem, to dobrze ;)

    "z przychodem ujawnionym" mamy do czynienia gdy "nie zostało ujawnione Ÿródło"?
    To przecież taka sytuacja jest w tym wątku.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 25. Data: 2009-03-19 10:05:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Mar 2009, Tomek wrote:

    > "z przychodem ujawnionym" mamy do czynienia gdy "nie zostało ujawnione Ÿródło"?
    > To przecież taka sytuacja jest w tym wątku.

    Ano mamy i jest taka sytuacja - tak długo, jak długo ani
    podatnik nie ujawni (*NAM* nie ujawnił!) ani US sam nie
    dojdzie *za co* są te pieniądze.
    W świetle stawki 75% raczej "domniemywać że z DG" USowi
    się nie będzie chciało ;)
    Od kogo i w jakiej formie jest bez znaczenia.
    Toż samo pisałem :D

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2009-03-19 15:27:17
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    To się teraz qrde wystraszyłem.
    Miałem 'uśpioną' ale nie zawieszoną DG i byłem zatrudniony na etat. Ponieważ
    musiałem płacić za zdrowotne i za komórkę, więc co miesiąc przelewałem sobie
    z RORa kilka stówek na te cele. Teraz się zastanawiam, że podpada to pod
    przychody na które nie mam wystawionej faktury.
    Czy mam się bać?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 27. Data: 2009-03-19 15:43:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    MariuszM napisal:
> [...]
    > z RORa kilka stówek na te cele. Teraz się zastanawiam, że podpada to pod
    > przychody na które nie mam wystawionej faktury.

    Bez jaj! :)

    Oba konta sa twoje. Ja takie przerzuty robie kilka razy w miesiacu
    w zaleznosci od tego, gdzie daja lepsze odsetki.

    Fajnie zaczyna sie robic. Grunt to zaszczepic strach. Reszte
    ludzie zrobia sobie sami :(
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 28. Data: 2009-03-19 15:50:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-19, MariuszM <m...@T...onet.pl> wrote:
> [...]
    > z RORa kilka stówek na te cele. Teraz się zastanawiam, że podpada to pod
    > przychody na które nie mam wystawionej faktury.

    Przecież sam sobie przelewasz, to skąd ten przychód?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2009-03-24 14:55:22
    Od: " autor" <n...@g...pl>

    marc <j...@g...pl> napisał(a):

    > Jest konto firmowe małej firmy (nie spółka) Na konto wpływa przelew na ok.
    > 20 tys na który brak pokrycia w fakturach wystawionych przez firmę. Rok
    > później w firmie pojawia się kontrola z US...
    > Co ma zrobić właścicel, co mu grozi, co może zrobić by skutki były mozliwie
    > mało dotkliwe?

    POWIEDZ ZE KTOS CI ZAPLACIL ZA ZROBIENEI JEMU LASKI
    US nie moze za to podatku pobrac, a ciekaw jestem jak udowodni ze fakt nie
    mial miejsca.

  • 30. Data: 2009-03-24 14:59:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-03-2009 o 15:55:22 autor <n...@g...pl>
    napisał(a):

    > POWIEDZ ZE KTOS CI ZAPLACIL ZA ZROBIENEI JEMU LASKI

    Bez jaj, przecież żeby zrobić laskę trzeba mieć jakąś tokarko-frezarkę
    i kupić drewno. O ile środków trwałych ewidencjonować nie trzeba na ryczałcie/KPiR,
    o tyle niezaksięgowanie zakupu materiałów podtsawoiwych oznacza nierzetelność KPiR
    oraz problemy przy ryczałcie (tam trzeba trzymać faktury zakupu)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek