eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2005-01-11 15:07:25
    Temat: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
    Od: "wojtek" <j...@w...pl>

    prowadze kpir- zapomniałam o jednej fakturze, byla ona wystawiona w
    listopadzie, odnalazłam ją dopiero w grudniu- czy mogę ją zaliczyć w koszty
    grudnia? kiedy moge zaliczac faktury w koszty? w którym w m-cu? w m-cu
    otrzymania? w m-cu wystawienia czy tylko w m-cu wykonania usługi???

    Vat chyba moge odliczyć w m-cu otrzymania lub w m-cu następnym? czyli m-c
    następny to grudzień i w grudniu mogę tak? czy ten przepis uległ zmianie w
    nowej ustawie o vat?

    a jak byłoby przy pelnej księgowości? też mogklabym tę fakturę dać w koszty
    grudnia? jaki przepis mówi o tym kiedy- w koszty jakiego m-ca można
    zaksiegowac
    fakturę?





  • 2. Data: 2005-01-11 15:41:32
    Temat: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
    Od: "TREEMAT" <t...@i...pl>


    Użytkownik "wojtek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cs0pfg$sts$1@kujawiak.man.lodz.pl...
    > prowadze kpir- zapomniałam o jednej fakturze, byla ona wystawiona w
    > listopadzie, odnalazłam ją dopiero w grudniu- czy mogę ją zaliczyć w
    koszty
    > grudnia? kiedy moge zaliczac faktury w koszty? w którym w m-cu? w m-cu
    > otrzymania? w m-cu wystawienia czy tylko w m-cu wykonania usługi???
    >
    > Vat chyba moge odliczyć w m-cu otrzymania lub w m-cu następnym? czyli m-c
    > następny to grudzień i w grudniu mogę tak? czy ten przepis uległ zmianie w
    > nowej ustawie o vat?
    >
    > a jak byłoby przy pelnej księgowości? też mogklabym tę fakturę dać w
    koszty
    > grudnia? jaki przepis mówi o tym kiedy- w koszty jakiego m-ca można
    > zaksiegowac
    > fakturę?
    > moim zdaniem jeśli jest to miesiąc po terminie to możesz wpisać to w
    koszty i odliczyc vat w miesiącu następnym,,, jeżeli jest to wiecej niż
    jeden miesiąc to calość wpisujesz w koszty
    >
    >
    >



  • 3. Data: 2005-01-12 00:15:33
    Temat: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jan 2005, TREEMAT wrote:

    >+ Użytkownik "wojtek" <j...@w...pl> napisał
    [...]
    >+ > prowadze kpir- zapomniałam o jednej fakturze, byla ona wystawiona w
    >+ > listopadzie, odnalazłam ją dopiero w grudniu- czy mogę ją zaliczyć
    [...]
    >+ > moim zdaniem jeśli jest to miesiąc po terminie to możesz wpisać to w
    >+ koszty i odliczyc vat w miesiącu następnym,,,
    >+ > jeżeli jest to wiecej niż
    >+ jeden miesiąc to calość wpisujesz w koszty

    ...a *skorygować* VATu nie może ??
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)


  • 4. Data: 2005-01-13 09:07:21
    Temat: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    TREEMAT napisał(a):
    > Użytkownik "wojtek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:cs0pfg$sts$1@kujawiak.man.lodz.pl...
    >
    >> prowadze kpir- zapomniałam o jednej fakturze, byla ona wystawiona w
    >> listopadzie, odnalazłam ją dopiero w grudniu- czy mogę ją zaliczyć
    >> w koszty grudnia? kiedy moge zaliczac faktury w koszty? w którym w
    >> m-cu? w m-cu otrzymania? w m-cu wystawienia czy tylko w m-cu
    >> wykonania usługi??? Vat chyba moge odliczyć w m-cu otrzymania lub w
    >> m-cu następnym? czyli m-c następny to grudzień i w grudniu mogę
    >> tak? czy ten przepis uległ zmianie w nowej ustawie o vat? a jak
    >> byłoby przy pelnej księgowości? też mogklabym tę fakturę dać w
    >> koszty grudnia? jaki przepis mówi o tym kiedy- w koszty jakiego
    >> m-ca można zaksiegowac fakturę?
    >
    > moim zdaniem jeśli jest to miesiąc po terminie to możesz wpisać to w
    > koszty i odliczyc vat w miesiącu następnym,,, jeżeli jest to wiecej
    > niż jeden miesiąc to calość wpisujesz w koszty

    Nyny, nie ma tak.
    Istnieje mozliwośc skorygowania deklaracji za miesiąc w którym podatnik
    miał prawo do odliczenia VAT. W takim wypadku prawa do odliczenia VAT
    nie utracił. A skoro ciągle ma prawo VAT odliczyc to o wrzuceniu w
    koszty nie ma mowy.
    Prawo do korekty utraci po roku, ale wtedy dla odmiany koszt nie będzie
    dotyczył danego roku więc VAT i tak diabli wezmą.

    Kwotę netto w koszty mozna wrzucić w dowolnym momencie po zaistnieniu
    zdarzenia gospodarczego, byle w tym samym roku podatkowym.
    VAT co do zasady (nie wiemy za co faktura i czy nie jest przypadkiem
    szczególnym) można odliczyć w miesiacu otrzymania faktury lub w miesiącu
    następnym. jak sie nie zdąży to pozostaje przepadek VATu lub korekta
    własciwej deklaracji.

    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813


  • 5. Data: 2005-01-14 08:27:52
    Temat: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>


    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
    news:cs5dpd$8e2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Istnieje mozliwośc skorygowania deklaracji za miesiąc w którym podatnik
    > miał prawo do odliczenia VAT. W takim wypadku prawa do odliczenia VAT
    > nie utracił. A skoro ciągle ma prawo VAT odliczyc to o wrzuceniu w
    > koszty nie ma mowy.
    > Prawo do korekty utraci po roku, ale wtedy dla odmiany koszt nie będzie
    > dotyczył danego roku więc VAT i tak diabli wezmą.
    [ciach]
    > Maddy

    zgodnie z art. 86 ust. 13 PTU na korektę jest obecnie 5 lat

    Magdi



  • 6. Data: 2005-01-14 08:43:35
    Temat: Re: przeoczona faktura z listopada- czy można w koszty grudnia??
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Magdalena napisał(a):
    > "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
    > news:cs5dpd$8e2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    >>Istnieje mozliwośc skorygowania deklaracji za miesiąc w którym podatnik
    >>miał prawo do odliczenia VAT. W takim wypadku prawa do odliczenia VAT
    >>nie utracił. A skoro ciągle ma prawo VAT odliczyc to o wrzuceniu w
    >>koszty nie ma mowy.
    >>Prawo do korekty utraci po roku, ale wtedy dla odmiany koszt nie będzie
    >>dotyczył danego roku więc VAT i tak diabli wezmą.
    >
    > [ciach]
    >
    >>Maddy
    >
    >
    > zgodnie z art. 86 ust. 13 PTU na korektę jest obecnie 5 lat
    >

    No tak. Zapętliłam się.

    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1