    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przychód->podatek, a faktura
    Date: Wed, 14 Nov 2007 16:09:40 +0100

    Dnia 14-11-2007 o 15:30:18 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > Czy dobrze interpretuję przepisy?
    > Usługa wykonana - protokół odbioru z dnia 30-11-2007 i teraz wystawiam
    > fakturę zgodnie z:
    > 1.
    > USTAWA z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
    > Art. 19. 4. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być
    > potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą
    > wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7
    > dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
    >
    > Czyli mam czas do 7-12-2007 na wystawienie faktury

    Tylko jeśłi usługa ta nie łapie się na przepisy szczególne

> [...]
    > uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze
    > faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów,
    > udzielonych bonifikat i skont.
    >
    > 3a. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 3, uważa się, z
    > zastrzeżeniem ust. 3c-3e, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa
    > majątkowego lub wykonania usługi albo częściowego wykonania usługi,
    > nie później niż dzień:
    > 1) wystawienia faktury albo
    > 2) uregulowania należności.
    >
    > Czyli przychód, w przypadku gdy wystawiam fakturę 7-12-2007 to

    A skąd to wziąłeś? Usługa wykonana 30-11-2007? To przychód też 30-11-2007,
    przecież chcesz wystawić fakturę w grudniu dopiero.

    A do tego może jeszcze dojść jakiś przepis szczególny na te usługi,
    mimo że w dochodowych wytrzebili sporo sczewgólnych przypadków to jednak
    jeszcze kilka zostało.