    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytanie laika - vat
    Date: Sun, 28 Dec 2008 12:36:19 +0100

    Dnia 28-12-2008 o 12:05:01 it <i...@g...pl> napisał(a):

    > Witajcie
    >
    > Kupuje, czasem sprzedaje auta , generalnie starsze.
    >
    > Kupuje je na umowe k-s, sprzedaje na f-vat p?ace pcc-3 po zakupie w US.
    >
    > Czy dobrze rozumiem?:
    > - kupuje autko za 1000 z? - chce je sprzedac za 1200 zl wiec
    > 1200 zl +22% vatu = cena na fakturze brutto
    > Wiec 1464 z? z vatem jest na fakturze.

    Tak wychodzi

    > Czyli je?li na placu mam 2 samochody kupione, zap?aci?em podatek pcc-3 i
    > czekaj? na nowego w?asciciela to vat p?ace dopiero gdy klient go kupi i
    > wystawie fakture Vat?
    >
    > Bardzo prosze o podpowiedz:) Wiem ?e pytanie ?mieszne ale sam nie znam
    > odpowiedzi:)

    Rozumiem że jesteś czynnym podatnikiem VAT.
    Jeśli tak, to obowiązek podatkowy powstaje w momencie dostarczenia
    towaru klientowi a jeśli w ciągu 7 dni wystawisz fakturę,
    to w dacie wystawienia tej faktury. To dla przypadku ogólnego
    pod który *chyba* (nie sprawdziłem) sprzedaż aut podpada.

    W skrócie: na deklaracji VAT-7 za miesiąc np. grudzień 2008
    wpisujesz sumarycznie wszystkie takie transakcje dla których
    obowiązek podatkowy powstał w grudniu. (Analogicznie dla VAT-7K
    i rozliczeń kwartalnych).

    Przy czym tak naprawdę (bez skrótu) najpierw powinieneś zrobić
    ewidencję VAT za ten grudzień a dopiero z tej ewidencji przepisać do
    deklaracji.

    Pozdrawiam,
    Tomek